نرم افزار موبایل

اینستاگرام آزمایش تبلیغات «unskippable» را تایید کرد

به گزارش اپ خونه، اینستاگرام پس از انتشار تصاویری از این ویژگی در رسانه های اجتماعی تایید کرد که در حال آزمایش تبلیغات unskippable (غیرقابل رد شدن) است.

طبق متن اطلاعاتی نمایش داده شده در برنامه اینستاگرام، این وقفه های تبلیغاتی جدید، یک تایمر شمارش معکوس را نمایش می دهد که کاربران را از مرور محتوای بیشتر در برنامه تا زمانی که آگهی را مشاهده کنند، متوقف می کند.

این تغییر باعث می شود که شبکه اجتماعی بیشتر شبیه نسخه رایگان یوتیوب شود که کاربران را ملزم می کند تبلیغات را قبل و در میانه تماشای ویدیوها مشاهده کنند.

منطقی است که اینستاگرام نیز این مسیر را در نظر بگیرد، با توجه به اینکه در طول سال‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند Stories و Reels، به جای مکانی برای اشتراک‌گذاری عکس‌های ثابت، به یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدیو تبدیل شده است.

سخنگوی شرکت متا گفت: «ما همیشه در حال آزمایش قالب‌هایی هستیم که می‌توانند برای تبلیغ‌کنندگان ارزش ایجاد کنند. همانطور که ما آزمایش می کنیم و یاد می گیریم، در صورتی که این آزمایش منجر به هر گونه تغییر رسمی محصول شود، به روز رسانی ها را ارائه خواهیم کرد.»

ویژگی جدید adbreak (وقفه تبلیغاتی) ابتدا توسط کاربر برنامه اینستاگرام Dan Levy مشاهده شد که اسکرین شات آزمایشی را در حساب کاربری خود در X ارسال کرد. او گفت که این برنامه مانع از آن شد که Levy هنگام نمایش آگهی از آن عبور کند.

یک پست بعدی در Reddit روشن کرد که اگر برای کسب اطلاعات بیشتر روی نماد اطلاعات در کنار وقفه تبلیغاتی کلیک کنید، پیامی را خواهید دید: «شما در حال مشاهده یک وقفه تبلیغاتی هستید.»

وقفه های تبلیغاتی روشی جدید برای مشاهده تبلیغات در اینستاگرام است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قبل از ادامه مرور یک تبلیغ را مشاهده کنید.

سایر نظر دهندگان تأیید کردند که آنها نیز گاهی اوقات این ویژگی را دیده اند. همانطور که ممکن است تصور کنید، اکثر واکنش ها منفی بود. برخی از افراد تهدید کردند که در صورت مواجهه با وقفه تبلیغاتی اینستاگرام را می‌بندند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند استفاده از این برنامه را به طور کامل متوقف خواهند کرد.

علاوه بر این، نظر دهندگان این سوال را مطرح کردند که آیا این تصمیم ناشی از نیاز به افزایش مشارکت در تبلیغات، به قیمت از دست دادن تجربه مصرف‌کننده است.

پست لوی از آن زمان توسط حساب‌های دیگر در X، مانند @howfxr و @Dexerto ، بازگردانی شده است .

اینستاگرام از گفتن اینکه در کجای برنامه‌ی اینستاگرام تبلیغات بدون رد نمایش داده می‌شود و آیا این شرکت در حال آزمایش این ویژگی در سطح جهانی است، خودداری کرد.

با این حال، اسکرین شات ها حین تماشای پست های ویدئویی، وقفه های تبلیغاتی را در فید برنامه نشان می دهد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا سازندگان اینستاگرام کنترلی بر ظاهر این تبلیغات خواهند داشت یا خیر.

در حال حاضر، این ویژگی فقط یک آزمایش است، اما نشان می دهد که تا چه حد متا مایل است تجربه کاربری اصلی برنامه را به نفع افزایش درآمد تبلیغاتی آزمایش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا