اخبار اینترنت

بر اساس گزارش جدید، TikTok قصد دارد لینک‌ها را به سایت‌های تجارت الکترونیک خارجی مانند آمازون ممنوع کند

به گزارش اپ خونه، بر اساس گزارش جدیدی از The Information ، TikTok در حال برنامه ریزی برای ممنوع کردن پیوندها به پیوندهای تجارت الکترونیک خارجی مانند آمازون است .

این حرکت گزارش‌شده راهی برای شرکت در نظر گرفته می‌شود تا افراد را وادار کند که اگر می‌خواهند کالایی را که در برنامه می‌بینند بخرند، از فروشگاه TikTok استفاده کنند.

این گزارش همچنین می گوید که فروشگاه TikTok در مسیری است که امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در ایالات متحده از دست خواهد داد.

زیان ۵۰۰ میلیون دلاری نشان دهنده سرمایه گذاری عمیق شرکت در استخدام، ایجاد شبکه تحویل و یارانه دادن به بازرگانانی است که تخفیف و ارسال رایگان ارائه می دهند.

TikTok با ممنوع کردن پیوندهای تجارت الکترونیکی خارجی، سازندگان را از تبلیغ چیزهایی مانند اقلام آشپزخانه و مبلمانی که در ویترین فروشگاه آمازون موجود است، باز می‌دارد.

اگر شخصی کالایی را بخرد که در ویترین فروشگاه آمازون اینفلوئنسرها فهرست شده است، اینفلوئنسر کمیسیون کمی دریافت می کند. با این تغییرات گزارش شده، سازندگان دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند.

TikTok به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اگرچه مشخص نیست که TikTok چه زمانی قصد دارد این ممنوعیت را معرفی کند، پس از اجرایی شدن آن، کاربران TikTok فقط می‌توانند مواردی را که توسط سازندگان از طریق فروشگاه TikTok تبلیغ می‌شوند خریداری کنند.

برخی از پیوندهای فروشگاه TikTok به کاربران اجازه می‌دهند محصولات را مستقیماً از ویدیوها خریداری کنند، در حالی که برخی از سازندگان ویترین فروشگاه TikTok را در نمایه‌های خود تعبیه کرده‌اند. در آینده، این تنها راه برای پیوند دادن محصولات برای خرید در برنامه خواهد بود.

این حرکت گزارش شده راهی برای TikTok برای افزایش فروش در TikTok Shop در نظر گرفته می شود، که در حال حاضر کشش چندانی به خود نمی بیند.

این گزارش می گوید که مصرف کنندگان در ایالات متحده در حال حاضر روزانه حدود ۳ تا ۴ میلیون دلار در فروشگاه TikTok خرج می کنند که از حدود نیم میلیون دلار به ۱ میلیون دلار در روز در ژوئن افزایش یافته است.

کارکنان TikTok انتظار دارند این رقم تا پایان سال از ۱۰ میلیون دلار فراتر رود.

فروشگاه TikTok در آسیای جنوب شرقی بسیار موفق‌تر است، جایی که از سال ۲۰۲۱ در دسترس بوده است.

در آسیای جنوب شرقی، حجم ناخالص روزانه فروشگاه TikTok حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است. TikTok امیدوار است تا پایان سال این رقم را به حدود ۹۰ میلیون دلار افزایش دهد.

ByteDance از TikTok می‌خواهد تا یک تجارت آنلاین بین‌المللی شبیه به Douyin ایجاد کند که حجم کالای آن در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بود.

اطلاعات گزارش می دهد که این شرکت امیدوار است که TikTok بتواند تا سال ۲۰۲۸ به سطوح مشابهی برسد. از ۲۰۰ میلیارد دلار، ByteDance امیدوار است حدود ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار درآمد از ایالات متحده ایجاد کند.

در این گزارش آمده است که TikTok برای جذب بازرگانان به پلتفرم خود تلاش کرده است. به عنوان مثال، کارمندان این شرکت به اقلام پرفروش در آمازون نگاه می کنند، سپس با بازرگانان تماس می گیرند تا آنها را متقاعد کنند که به فروشگاه TikTok بپیوندند، در حالی که برای سه ماه اول به آنها کمیسیون ارائه نمی دهند.

فروشگاه TikTok تنها راهی نیست که این شرکت قصد دارد به تجارت الکترونیکی گسترش یابد، زیرا TikTok اخیراً تأیید کرده است که در حال آزمایش بخش خرید درون برنامه ای جدید «Trendy Beat» است که در آن محصولاتی را برای فروش ارائه می دهد که توسط آن ارسال و فروخته می شوند.

یکی از شرکت های تابعه ByteDance. این ویژگی در حال حاضر در بریتانیا در حال آزمایش است، اما احتمالاً در ایالات متحده نیز معرفی خواهد شد، زیرا TikTok یک درخواست علامت تجاری در ایالات متحده برای Trendy Beat در ماه می ارائه کرده است.

برنامه ByteDance برای شروع فروش محصولات خود در برنامه ویدیویی در داخل به عنوان “Project S” نامیده می شود، که از دانش TikTok در مورد محصولاتی که در این برنامه محبوبیت پیدا می کنند استفاده می کند و به ByteDance اجازه می دهد آن محصولات را خریداری یا تولید کند.

طبق گزارش ها، ByteDance از شبکه ای از تامین کنندگان برای تولید این اقلام استفاده می کند.

اگرچه تلاش‌های تجارت الکترونیک TikTok هنوز تا حدودی در ایالات متحده جدید است، این برنامه در حال حاضر تأثیر قابل‌توجهی بر عادات خرید کاربران دارد، زیرا عبارت «TikTok باعث شد آن را بخرم» به دلیل توانایی برنامه ویدیویی برای افزایش فروش فوری محبوب شده است.

این اصطلاح در حال حاضر ۷.۴ میلیارد بازدید در TikTok و هشتگ آن ۶۷ میلیارد بازدید دارد .

همانطور که TikTok فروشگاه TikTok را تقویت می کند، این شرکت فاش کرد که در ۱۲ سپتامبر در ویترین های Shopify خود غروب می کند. TikTok و Shopify این فروشگاه ها را در سال ۲۰۲۱ راه اندازی کردند، زمانی که عرضه تجارت الکترونیک TikTok در ایالات متحده بسیار محدود بود.

اکنون که فروشگاه TikTok در دسترس است، TikTok دیگر نیازی به ویترین فروشگاه نمی بیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا