اخبار اینترنت

متا توانایی تأیید نمایه Threads شما را در Mastodon اضافه می کند

به گزارش اپ خونه، متا با افزودن قابلیت تأیید پروفایل Threads شما در Mastodon، گام کوچکی در جهت حمایت از fediverse برداشت.

این شرکت اعلام کرد که پشتیبانی از پیوندهای “rel=me” را اضافه می کند – راهی برای برقراری ارتباط بین دو حساب با نشان دادن پیوندها به یکدیگر است.

در اینجا نحوه تأیید نمایه Threads خود در Mastodon آمده است. مهمتر از همه، شما باید دستور را دنبال کنید تا تأیید کار کند.

۱. نمایه Mastodon خود را به نمایه Threads خود اضافه کنید.
۲. پیوند نمایه Threads خود را به یکی از “فیلدهای اضافی” در نمایه Mastodon خود اضافه کنید.
۳. تغییرات را ذخیره کنید.

تأیید احتمالاً در نمایه Mastodon شما به شکل یک نوار سبز رنگ در اطراف پیوند Threads همراه با یک علامت بررسی ظاهر می شود. می‌توانید در صفحه‌نمایش زیر مشاهده کنید که تأیید به چه شکل است.

هنگامی که فرآیند را کامل می کنید، سرور Mastodon اساساً صفحه Threads را برای بررسی ویژگی وب “rel=me” و بررسی اینکه پیوند در نمایه Threads شما به Mastodon اشاره می کند، پینگ می کند.

این “تأیید” فقط نشان می دهد که شما مالک نمایه Threads ذکر شده هستید و نه چیز دیگری. به غیر از Mastodon، می‌توانید از این ویژگی برای تأیید نمایه Threads خود در سرویس‌های پشتیبانی کننده fediverse – شبکه‌ای از سرورهای غیرمتمرکز – مانند Wikipedia، Gravatar و Flipboard استفاده کنید.

با این حال، این روش برای برخی از کاربران Mastodon کار نمی کند. یکی از مهندسان Threads اشاره کرد که تیم در حال بررسی اشکالات مربوط به تأیید است. علاوه بر این، مهندس گفت که در حال حاضر راهی برای تأیید پروفایل Mastodon خود در Threads وجود ندارد.

این به‌روزرسانی با تعداد زیادی ویژگی دیگر به Threads اضافه شده است ، از جمله امکان ارسال مستقیم پست به پیام‌های پیامکی اینستاگرام، امکان افزودن متن جایگزین سفارشی برای تصاویر، و دکمه‌ای برای ذکر آسان شخصی در یک پست.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در پست خود به این به‌روزرسانی اشاره کرد و گفت که این یکی از «گام‌های معنی‌دار در جهت اتخاذ استانداردهای باز و fediverse » است.

او همچنین گفت که این شرکت از “نسخه اولیه” Threads در وب به صورت داخلی استفاده کرده است . این بدان معناست که ما می توانیم در عرض چند هفته یک نسخه دسکتاپ کاملا کاربردی از شبکه اجتماعی دریافت کنیم.

ماه گذشته، Mosseri گفت که به دلیل چالش‌های فنی، برنامه Threads در زمان راه‌اندازی از fediverse پشتیبانی نمی‌کند . اما او اشاره کرد که این شرکت “کاملاً متعهد به ایجاد پشتیبانی از ActivityPub است.”

سال گذشته، پس از اینکه ایلان ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت، توسعه دهندگان بسیاری از خدمات تأیید پیوند را برای Mastodon ایجاد کردند، زیرا مردم در حال مهاجرت به fediverse بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا