اخبار کسب و کارها

چگونه Plantd قصد دارد ساختمان های جدید را کربن زدایی کند

به گزارش اپ خونه، مهم نیست که چگونه آن را برش دهید، ساختمان ها محرک های جدی تغییرات آب و هوایی هستند.

هر جزء از محیط به اصطلاح ساخته شده – از تولید مواد خارج از محل و ساخت و ساز گرفته تا برق و نگهداری – هزینه های زیست محیطی گزافی دارد. به گفته آژانس بین المللی انرژی، یک گروه بین دولتی، این بخش مسئول نزدیک به ۴۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با انرژی در سطح جهان است.

در دهه های آینده، ردپای کربن محیط ساخته شده با خود این بخش در حال رشد است و آن را به یک هدف حیاتی و سودآور برای استارتاپ های متمرکز بر آب و هوا تبدیل می کند.

این پس‌زمینه برای Plantd است که ۱۰ میلیون دلار سری A برای جایگزینی پانل‌هایی که تقریباً در خانه‌های تک‌خانواده‌ای و چند خانواده وجود دارند، جمع‌آوری کرد.

هدف Plantd جایگزینی موادی مانند تخته رشته‌ای جهت‌دار یا OSB است که یک پانل مهندسی شده از نوارهای چوبی و چسب‌ها است . ممکن است آنها را با نام نشناسید، اما احتمالاً قبلاً آنها را دیده اید – در کف، پشت بام، مبلمان و غیره.

صنعت OSB را جایگزین تخته سه لا پایدار می‌نامد ، زیرا نیازی نیست که نوارهای چوبی از جنگل‌های قدیمی تهیه شوند. با این حال، Plantd فکر می‌کند که می‌تواند با پانل‌های خودش که از «ترکیب اختصاصی علف‌های چند ساله که به‌طور استثنایی سریع رشد می‌کنند» ساخته شده‌اند، بهتر عمل کند.

این استارت آپ از افشای نام علف های چوبی خودداری کرد. اما با توجه به تصویری که در وب سایت این استارت آپ وجود دارد، آنها به نوعی شبیه بامبو به نظر می رسند.

جاش دورفمن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، گفت:

«برخلاف درختانی که برای محصولات چوبی مهندسی شده استفاده می‌شوند و پس از رشد به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال برداشت می‌شوند، زیست توده ما دوباره رشد می‌کند و هر سال از همان سطح زمین برداشت می‌شود. این به Plantd امکان می دهد تا کربن بسیار بیشتری را سریعتر از درختان جذب کند و این کار را با استفاده از زمین کمتر انجام دهد.»

سرمایه‌گذار متمرکز بر بیمه، American Family Ventures، سری آ Plantd را رهبری کرد، در حالی که IDEA Fund Partners نیز در این دور شرکت کرد.

به گفته Plantd ، سرمایه گذاران قبلی در این استارت آپ شامل بیز استون، یکی از بنیانگذاران توییتر و کریس کمپر، ​​مدیرعامل خورشیدی پالمتتو هستند.

این استارت آپ گفت که ۱۰ میلیون دلار سری A خود را با ارزش ۶۵ میلیون دلاری پس از پول جمع آوری کرده است.

Plantd گفت پانل های آن قوی تر از پانل های سنتی هستند و مزایای زیست محیطی جدی را به همراه خواهند داشت، اما این استارتاپ هنوز ادعاهای خود را در مقیاس ثابت نکرده است .

دورفمن گفت که Plantd در حال حاضر در حال تولید نمونه‌های اولیه است و «هنوز در بازار نیست».

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا