اخبار اینترنت

هند در تلاش است تا سلطه PhonePe و گوگل در پرداخت های موبایلی را محدود کند

به گزارش اپ خونه، شرکت ملی پرداخت هند (NPCI)، نهاد حاکم بر سیستم پرداخت موبایلی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد واسط پرداخت یکپارچه (UPI) کشور، قرار است در این ماه با استارت آپ های مختلف فین تک تعامل کند تا استراتژی ای را برای مقابله با تسلط رو به رشد PhonePe و Google Pay در اکوسیستم UPI در بازار ایجاد کند.

مدیران NPCI قصد دارند با نمایندگانی از CRED، Flipkart، Fampay و آمازون در میان سایر بازیکنان ملاقات کنند تا در مورد ابتکارات کلیدی خود با هدف افزایش تراکنش‌های UPI در برنامه‌های مربوطه خود و درک کمک مورد نیازشان صحبت کنند.

UPI که توسط ائتلافی از بانک های هندی ساخته شده است، با پردازش بیش از ۱۰ میلیارد تراکنش ماهانه، به محبوب ترین روش تراکنش آنلاین هندی ها تبدیل شده است.

جلسات جدید بخشی از تلاش فزاینده ای برای رسیدگی به نگرانی های مطرح شده توسط قانون گذاران و بازیگران صنعت در مورد تمرکز سهم بازار Google Pay و PhonePe است که روی هم تقریباً ۸۶٪ از تراکنش های UPI را تشکیل می دهند.

والمارت بیش از سه چهارم PhonePe را در اختیار دارد .

Paytm، سومین بازیگر بزرگ UPI، پس از سرکوب توسط بانک مرکزی هند (RBI) شاهد کاهش سهم بازار خود به ۹.۱ درصد در پایان ماه مارس بوده است که از ۱۳ درصد در پایان سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است .

مروری بر اکوسیستم UPI هند

یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت: این مکالمه پس از ابراز نارضایتی بانک مرکزی به NPCI از رشد دو قطبی در فضای پرداخت صورت می گیرد.

سخنگوی NPCI از اظهار نظر خودداری کرد.

در ماه فوریه، یک هیئت پارلمانی در هند از دولت خواست تا از رشد بازیکنان داخلی فین‌تک که می‌توانند جایگزین‌هایی برای برنامه‌های PhonePe و Google Pay با پشتیبانی Walmart ارائه دهند، حمایت کند.

NPCI مدت‌هاست که از محدود کردن سهم بازار شرکت‌های منفرد شرکت‌کننده در اکوسیستم UPI به ۳۰ درصد حمایت کرده است. با این حال، مهلت شرکت‌ها برای پیروی از این دستورالعمل را تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ تمدید کرده است.

این سازمان در اجرای این دستورالعمل با یک چالش منحصر به فرد مواجه است: قبلاً گزارش شده است که اعتقاد بر این است که در حال حاضر فاقد مکانیزم فنی برای انجام این کار است .

یکی دیگر از افراد آشنا به این موضوع گفت که RBI همچنین در حال بررسی یک طرح تشویقی برای ایجاد زمینه رقابتی مطلوب تر برای بازیکنان نوظهور UPI است.

روزنامه اکونومیک تایمز هند به طور جداگانه گزارش داد که NPCI شرکت‌های فین‌تک را تشویق می‌کند تا به کاربران خود مشوق‌هایی ارائه دهند و استفاده از برنامه‌های مربوطه خود را برای انجام معاملات UPI ترویج کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا