تکنولوژی

FTC سازنده Fortnite Epic Games را 520 میلیون دلار به دلیل هزینه‌های مربوط به حریم خصوصی کودکان و فروشگاه اقلام جریمه کرد.

به گزارش اپ خونه، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) صبح دوشنبه اعلام کرد که ۵۲۰ میلیون دلار تسویه حساب Epic Games را به خاطر اتهامات مربوط به حریم خصوصی کودکان دریافت خواهد کرد.

FTC در یک بیانیه مطبوعاتی گفت : Epic Games، که بازی‌های محبوب تمام سنینی مانند Fortnite و Fall Guys را تولید می‌کند، ظاهراً با استفاده از «ترفندهای طراحی، معروف به الگوهای تاریک، برای فریب دادن میلیون‌ها بازیکن به انجام کارهای غیرعمدی، قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است.

پرداخت ۵۲۰ میلیون دلاری به دو تسویه تقسیم می شود: جریمه COPPA بالغ بر ۲۷۵ میلیون دلار است که بزرگترین جریمه برای نقض قانون FTC است.

FTC همچنین Epic را ۲۴۵ میلیون دلار جریمه کرد تا به مشتریان به دلیل آنچه “الگوهای تاریک و شیوه های صورتحساب” می نامد، بازپرداخت کند. Epic می‌گوید که هر دوی این جریمه‌ها را پرداخت خواهد کرد، که دومی بزرگترین مبلغ بازپرداخت FTC در یک پرونده بازی خواهد بود.

اساسنامه‌ای که چندین دهه پیش نوشته شده است، نحوه عملکرد اکوسیستم‌های بازی را مشخص نمی‌کند.

اپیک در بیانیه ای نوشت: قوانین تغییر نکرده اند، اما کاربرد آنها تکامل یافته است و شیوه های طولانی مدت صنعت دیگر کافی نیست. ما این توافق را پذیرفتیم زیرا می خواهیم Epic در خط مقدم حمایت از مصرف کننده باشد و بهترین تجربه را برای بازیکنان ما فراهم کند.

Epic گفت که جریان های پرداخت خود را به روز کرده است تا گزینه بله یا خیر را برای ذخیره اطلاعات پرداخت و همچنین لغو فوری خرید و بازپرداخت سلف سرویس ارائه دهد.

علاوه بر آسان‌تر کردن خرید آنلاین برای کودکان، FTC همچنین با ویژگی‌های ارتباط صوتی و متن زنده Epic که قرار بود به طور پیش‌فرض فعال شوند، مشکل داشت.

FTC ادعا می کند که کودکان به دلیل این ویژگی ها در معرض آزار و اذیت و آزار قرار می گیرند، به خصوص که Epic هیچ راهی برای اطمینان از اینکه کودکان و بزرگسالان در بازی آنلاین با هم مطابقت ندارند، نداشت. بر اساس بیانیه مطبوعاتی FTC، کودکان در حین بازی در معرض قلدری، تهدید، آزار و اذیت و “مسائل آسیب روانی روانی مانند خودکشی” قرار گرفته اند.

در پاسخ Epic به جریمه FTC، این شرکت به ویژگی جدیدی اشاره کرد که در اوایل ماه جاری به نام Cabined Accounts عرضه شد. اگر بازیکنی با تاریخ تولد ثبت نام کند که او را زیر سن رضایت دیجیتالی کشورش قرار دهد (۱۳ در ایالات متحده)، ویژگی هایی مانند چت و خرید غیرفعال می شوند. وقتی کودکی ثبت‌نام می‌کند، والدینش از طریق ایمیل مطلع می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانند تنظیمات فرزندشان را تغییر دهند. در حال حاضر، این ویژگی برای «Fortnite»، «Fall Guys» و «Rocket League» در دسترس است.

در دو سال گذشته، Epic بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده است که اخیراً به ارزش ۳۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. همراه با لگو، که شرکت مادر آن یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، Epic در حال کار بر روی ساخت متاورس مناسب برای کودکان است.

Epic همچنین درگیر دعوای قضایی با اپل شده و غول فناوری را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرده است. این شرکت بازی‌های ویدیویی سیاست اپل را به چالش کشید که می‌تواند محصولات را از اپ استور iOS حذف کند، در صورتی که این برنامه مشتریان را برای پرداخت در داخل برنامه تغییر مسیر دهد، که باعث کاهش ۳۰ درصدی اپل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا