اخبار اینترنت

ویژگی جدید مولد هوش مصنوعی فتوشاپ به شما امکان می‌دهد تصاویر را گسترش دهید

به گزارش اپ خونه، Adobe بر روی Firefly ، خانواده مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود، با قابلیتی در فتوشاپ می‌سازد که «تصاویر را فراتر از محدوده اصلی خود گسترش می‌دهد»، همانطور که شرکت آن را توصیف می‌کند.

این قابلیت که به‌خوبی Generative Expand نامیده می‌شود، در نسخه بتا فتوشاپ موجود است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با کلیک کردن و کشیدن ابزار Crop، که بوم را گسترش می‌دهد، تصاویر را گسترش داده و اندازه آنها را تغییر دهند.

پس از کلیک بر روی دکمه “تولید” در نوار وظیفه متنی فتوشاپ، Generative Expand فضای سفید جدید را با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پر می کند که با تصویر موجود ترکیب می شود.

Adobe در یک پست وبلاگی می نویسد:

«فرض کنید سوژه شما بریده شده است، تصویر شما در نسبت تصویری که می خواهید نیست یا یک شی در فوکوس با سایر قسمت های تصویر هماهنگ نیست. می توانید از Generative Expand برای گسترش بوم خود استفاده کنید و تصویر خود را به هر چیزی که می توانید تصور کنید شبیه کنید.»

محتوای تولید شده را می توان از طریق Generative Expand با یا بدون پیام متنی به بوم اضافه کرد. اما هنگام استفاده از یک درخواست، تصاویر گسترش یافته شامل هر محتوای ذکر شده در درخواست می شود.

محتوای تولید شده به‌عنوان یک لایه جدید در فتوشاپ اضافه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که اگر فکر می‌کنند خوب نیست، آن را کنار بگذارند.

Adobe می‌گوید که فیلترهایی را برای جلوگیری از تولید محتوای سمی Generative Expand پیاده‌سازی کرده است – مشکلی بدنام برای هوش مصنوعی هنری مولد است.

سخنگوی TechCrunch گفت:

«هنگامی که از یک درخواست با Generative Expand استفاده می‌کنید، فیلترها بر روی پیام‌های متنی اعمال می‌شوند تا ایجاد تصاویری که ممکن است حاوی محتوای نامناسب باشند کاهش یابد.»

«فیلتر کردن روی تغییراتی که از مدل برگردانده می‌شود نیز فعال می‌شود تا محتوای تولید شده نامناسب را بگیرد و به‌طور خودکار آن محتوا را از نمایش پنهان کند… هر تصویر ایجاد شده توسط Firefly برای محتوایی که شرایط خدمات ما را نقض می‌کند، از قبل پردازش می‌شود و محتوای نقض‌کننده است. از دستورات ما حذف شد – یا درخواست به طور کلی مسدود شده است. »

Adobe Generative Expand

تصویری قبل از Generative Expand روی آن اعمال شده است

Adobe Generative Expand

فتوشاپ Generative Expand، روی تصویر اصلی اعمال شد

Generative Expand یک ویژگی جدید در زمینه هوش مصنوعی مولد نیست. OpenAI مدت‌هاست که از طریق DALL-E 2 ، مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به هنر خود، «ابزار برداشتن از برش» را ارائه کرده است ، مانند پلتفرم‌هایی مانند Midjourney و DreamStudio هوش مصنوعی پایدار.

اما ادغام بومی با فتوشاپ در اینجا به وضوح بازی Adobe است و با توجه به اینکه فتوشاپ حدود ۲۹ میلیون عضو در سراسر جهان داشت، یک استراتژی استراتژیک است.

در یک نقطه ضعف نسبت به رقبا، Adobe اشاره می کند که Generative Expand هنوز برای استفاده تجاری در دسترس نیست. اما این شرکت می گوید اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در نیمه دوم سال جاری تغییر خواهد کرد.

در کنار Generative Expand، شرکت Adobe اعلام کرد که از ویژگی‌های متن به تصویر مبتنی بر Firefly فتوشاپ – که شرکت ادعا می‌کند تا به امروز برای تولید بیش از ۹۰۰ میلیون تصویر استفاده شده است – به بیش از ۱۰۰ زبان از جمله عربی، چکی، یونانی پشتیبانی می‌کند. و تایلندی هر دو پشتیبانی از زبان توسعه یافته و Generative Expand از امروز در نسخه بتا فتوشاپ در دسترس هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا