اخبار اینترنت

پس از کاهش نگران کننده اقتصاد در سال ۲۰۲۲، هزینه های مصرف کننده برای اپلیکیشن ها به رشد بی سابقه ای بازمی گردد

به گزارش اپ خونه، پس از کند شدن اقتصاد اپلیکیشن‌ها که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ هزینه‌های مصرف‌کننده کاهش یافت، دوباره همه چیز شروع به جلو رفتن کرد.

بر اساس گزارشی جدید درباره هزینه‌های درون‌برنامه‌ای برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ از ارائه‌دهنده اطلاعات هوشمند اپلیکیشن data.ai ، یک بار دیگر رشد مثبتی در هزینه‌های مصرف‌کننده موبایل مشاهده شده است.

این شرکت گزارش می‌دهد که هزینه‌های درون‌برنامه‌ای جهانی تا این سال با ۵.۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به رکورد ۶۷.۵ میلیارد دلار برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ رسیده است. دانلودها نیز ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

این خبر خوبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، ناشران و بازاریابانی است که برای حفظ کسب و کار خود به درآمدهای اکوسیستم اپلیکیشن متکی هستند.

Data.ai اکنون کاهش سال گذشته را ناشی از «مبارزه با تورم» مصرف‌کنندگان می‌داند که در رشد پایدار بلندمدت بازار اپلیکیشن‌های تلفن همراه، بر خلاف چیزی که بومی‌تر برای خود اکوسیستم اپلیکیشن‌ها بود، یک «نقطه موقت» ایجاد کرده بود. به عنوان مثال، بازارها از نظر هزینه های مصرف کننده به نقطه اشباع می رسند.

در سال گذشته، هزینه های مصرف کننده به طور اندکی، اما نگران کننده، ۲ درصد کاهش یافته و به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید.

این اولین کاهش سرعت از زمان راه‌اندازی اپ استور بود و یک سال پس از آن رخ داد که بازار برنامه‌ها در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۹ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد .

یافته‌های Data.ai در سال ۲۰۲۲ بر اساس هزینه‌های مصرف‌کننده در تمام فروشگاه‌های برنامه، از جمله فروشگاه سوم، بود.  فروشگاه های برنامه اندروید در چین، از جمله نصب برنامه های پولی، خریدهای درون برنامه ای و اشتراک بود.

در آن زمان، تئودور کرانتز، مدیرعامل data.ai اظهار داشت که چگونه عوامل کلان اقتصادی رشد هزینه‌های موبایل را کاهش داده‌اند.

با این حال،data.ai توضیح می‌دهد که مشخص نیست این کاهش اصلاحی کوتاه‌مدت برای رشد سریع پس از همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است یا نشانه‌ای که بازار به اوج خود رسیده است.

تجزیه و تحلیل جدید ثابت می کند که به نظر می رسد گزینه اولی است که – همراه با عوامل دیگر، از جمله تورم – کیف پول مصرف کنندگان را خالی کرده است.

رشد مثبت در مخارج مصرف‌کننده در واقع از اواخر سال ۲۰۲۲ شروع شد، همانطور که در فصل تعطیلات معمول است زیرا مردم گوشی‌ها و تبلت‌های جدید را به عنوان هدیه می‌خرند و زمان آزاد بیشتری برای دانلود، استفاده و صرف برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در اختیار دارند.

این رشد در نیمه اول سال ادامه یافت زیرا مصرف کنندگان رکورد ۶۷.۵ میلیارد دلاری را برای برنامه ها خرج کردند و ۷۶.۸ میلیارد برنامه را در سراسر جهان در فروشگاه iOS و Google Play دانلود کردند.

(باید اضافه کنیم این تجزیه و تحلیل مانند گزارش کل سال، فروشگاه های برنامه شخص ثالث را شامل نمی شود.)

به گفته data.ai، مخارج مصرف‌کننده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۶ درصدی در اپلیکیشن‌ها، ۵.۳ درصد سال به سال افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌ها در بازی‌های موبایل تقریباً یکنواخت است.

در حالی که فقدان رشد در بازی ها می تواند نگران کننده باشد، این شرکت معتقد است که رشد به زودی به این بخش از بازار بازخواهد گشت زیرا رشد مثبت در مارس و می ۲۰۲۳ پس از پایین ترین نقطه قبلی ۱۳٪ در می ۲۰۲۲ مشاهده شده بود.

نرخ‌های رشد فعلی بازی‌ها شبیه به شروع سال ۲۰۲۰ و در واقع قبل از همه‌گیری COVID-19 است .

رشد iOS نیز از اندروید جلوتر بود، زیرا هزینه مصرف کنندگان در اپ استور در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد افزایش داشت، در حالی که Google Play 4.3 درصد رشد کرد.

این به ۴۳.۵ میلیارد دلار هزینه مصرف کننده در iOS و ۲۴ میلیارد دلار در اندروید می رسد. علاوه بر این، iOS تقریباً ۶۵ درصد از کل هزینه‌های فروشگاه برنامه را به خود اختصاص می‌دهد و حتی در برنامه‌های غیربازی، که ۷۱ درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، بیشتر است.

به عنوان مثال، TikTok یک برنامه برتر برای هزینه های مصرف کننده با ۳۱ درصد رشد سالانه است.

همچنین اولین اپلیکیشنی بود که در یک نیم سال از مرز ۲ میلیارد دلار گذشت، با ۲.۱ میلیارد دلار هزینه مصرف‌کننده در سال جاری، از ۱.۷ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۲. YouTube و Duolingo به ترتیب با ۳۳، ۲۹ و ۴۸ درصد رشد داشتند. (اما، data.ai یادداشت می کند، YouTube از طریق Google Play کسب درآمد نمی کند.)

مکس (همراه با HBO Max) نیز با رشد ۳ درصدی در هزینه مصرف کننده در مقایسه با نیمه دوم سال گذشته و هزینه مصرف کننده مادام العمر ۳ میلیارد دلار، عملکرد خوبی داشت.

به طور گسترده‌تر، دسته‌های برتر برای هزینه‌های مصرف‌کننده شامل بازی‌ها، سرگرمی‌ها و اجتماعی در iOS و Google Play است.

سایر مقوله‌هایی که حداقل نیم میلیارد هزینه مصرف‌کننده را ارائه می‌کنند نیز شامل بهره‌وری، کسب‌وکار و اخبار و مجلات بودند که به ترتیب شاهد رشد قوی ۳۲، ۲۷ و ۲۵ درصدی بودند.

بازارهای برتر برای هزینه های مصرف کننده تا کنون در سال جاری شامل ایالات متحده، چین و ژاپن در iOS و ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی برای Google Play بوده است.

معیار دیگر برای سلامت اکوسیستم اپلیکیشن، دانلود اپلیکیشن و بازی موبایل است. اینها با ۷۶.۸ میلیارد نصب جدید در سال جاری تاکنون شاهد رشد بوده اند، که حتی با نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و ۳.۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خواهد بود.

به لطف کشش اندروید در بازارهای نوظهور مانند هند، برزیل و اندونزی، Google Play بیش از ۳ برابر تعداد دانلودها نسبت به iOS است. در این میان ترکیه، روسیه و اندونزی بیشترین رشد را از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند.

با این حال، رشد دانلود در iOS سریع‌تر است، زیرا تعداد نصب‌ها نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش به ۱۸ میلیارد میلیارد رسیده است، در حالی که نصب‌های Google Play با رشد ۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۸.۷ میلیارد رسیده است.

چین، ایالات متحده و ژاپن بیشترین دانلودهای iOS را ارائه کردند، اما از نظر رشد، برزیل، چین و ایالات متحده بازارهایی بودند که ارائه کردند.

بازی‌ها، ابزارها و اجتماعی بزرگترین دسته‌ها از نظر تعداد دانلود بودند، در حالی که بازی‌ها، بهره‌وری و ابزارها بیشترین رشد را در دانلودهای مطلق داشتند.

دیگر دسته بندی های برتر شامل بهره وری، کتاب و مرجع و سلامت و تناسب اندام است که به ترتیب از نیمه اول سال ۲۰۲۲ تا نیمه اول ۲۰۲۳ به ترتیب ۱۶ درصد، ۷ درصد و ۵ درصد رشد داشته اند.

دانلودهای اپلیکیشن Travel & Navigations نیز ۱۹ درصد از نیمه اول سال ۲۰۱۹، اما رشد کلی اپلیکیشن (غیر بازی) ۲۱ درصد از این پیشی گرفته است.

برترین برنامه‌های دانلود شده در سطح جهانی در هر دو فروشگاه برنامه عبارتند از: TikTok، Instagram، Facebook، WhatsApp، CapCut، Snapchat، Telegram، Messenger، WhatsApp Business و Spotify.

بازی های برتر Subway Surfers، Free Fire، Roblox، Candy Crush Saga، Ludo King، Block Blast Adventure Master، Attack Hole، FIFA Soccer، Gardenscapes و Going Balls بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا