گادکاری وزیر اتحادیه: تلفن های همراه باید جایگزین بلیط های چاپ شده شوند، هند باید از فناوری جدید EV استفاده کند
نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل جاده ای و راهداری با تاکید بر لزوم انطباق با فناوری ها و نوآوری های جدید، پیشنهاد کرد: زمانی فرا می رسد که بلیت های صادر شده برای مسافران حذف و از تلفن همراه به جای آن استفاده شود.
گادکاری گفت: باید فناوری جدید خودروهای برقی را بپذیریم و سعی کنیم استفاده از بلیت را پایان دهیم و در عوض از موبایل برای بلیت استفاده کنیم. او در Catalyst 2022، اولین رویداد سالانه StratNewsGlobal صحبت می کرد.
گادکاری در سخنان خود همچنین تاکید کرد که باید تولید باتری لیتیومی در کشور تشویق شود. او گفت که هزینه تولید این باتری ها مشکلی نیست زیرا زمانی که تولیدکنندگان سطح تولید را افزایش دهند، کاهش می یابد.
وزیر انرژی گفت: در صورتی که تولیدکننده حجم خروجی ها را افزایش دهد، هزینه تولید باتری های لیتیومی کاهش می یابد.
در اتوبوس های لوکس، او گفت که اتوبوس هایی که شهرهای بزرگی مانند دهلی و بمبئی را به هم متصل می کنند، می توانند برقی و دو طبقه باشند. او گفت که دولت از طریق Convergence Energy Services Limited (CESL) یک روپیه هزینه کرده است. مناقصه ۵۵۵۰ کروری برای تهیه ۵۵۸۰ اتوبوس برقی که شامل ۱۳۰ اتوبوس دو طبقه می شود.
صنعت خودرو یکی از بخش های مهم کشور ما است. وزیر گفت که نخست وزیر نارندرا مودی رویای این را دارد که هند را به یک اقتصاد ۵ تریلیون دلاری (تقریباً ۴,۰۰,۰۴,۰۰۰ کرور) تبدیل کند و کشور را به خود وابسته کند یا آتمانیربهار بهارات.
وی افزود: این مسئولیت ماست که چگونه واردات را کاهش دهیم و صادرات خود را افزایش دهیم.
وزیر صنعت گفت: به همین دلیل باید سیاستهای جدید و مناسب برای آینده برنامهریزی کنیم و اینگونه است که بخش خودرو بخش بسیار مهمی برای اقتصاد است.
گادکاری گفت: خودرو رشد اقتصادی جدیدی به کشور می دهد. “به همین دلیل است که ما باید یک سیاست چشمانداز بلندمدت داشته باشیم. ماموریت ما در این وزارتخانه این است که بخش خودرو را در مدت پنج سال به ۱۵ تریلیون روپیه (نزدیک به ۱۲،۰۰،۱۱،۹۰۰ کرور) تبدیل کنیم. صنعت نیز به خوبی توسعه یافته است.”
وی همچنین از استارتآپهای موجود در کشور تمجید کرد و گفت: اینکه ۴۰۰ استارتآپ وجود دارد که در حال تولید خودروهای دو چرخ برقی هستند و محصولات خوبی تولید میکنند، واقعاً بازی را تغییر میدهد. هیرو، باجاج و تیویاس ۵۰ درصد صادرات دارند. تولید آنها.”
گادکاری با بیان اینکه اطمینان کامل دارم که ۸ تا ۱۰ میلیون اتوبوس برقی می تواند در کشور تولید شود، گفت: دولت برای ۵۵۵۰ اتوبوس برقی مناقصه گذاشته و نرخ آن ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. ۳۹ در هر کیلومتر برای اتوبوس های غیر AC و روپیه. ۴۱ در هر کیلومتر برای اتوبوس های AC. “هزینه جاری برای اتوبوس های دیزلی BEST 115 روپیه در هر کیلومتر بود.”