اخبار اینترنت

گوگل Open Health Stack را برای توسعه دهندگان معرفی می کند

بر اساس گزارش اپ خونه، گوگل یک برنامه منبع باز جدید به نام Open Health Stack را برای توسعه دهندگان برای ساخت اپلیکیشن های مرتبط با سلامتی معرفی کرد.

این ابزارها که در رویداد ویژه این شرکت «The Check Up» رونمایی شدند، شامل یک کیت توسعه‌دهنده نرم‌افزار (SDK) برای اندروید و دستورالعمل‌های طراحی برای برنامه‌های سلامت هستند.

غول جستجو گفت که پشته حول استانداردهای Fast Healthcare Interoperability Resources (FHIR) متمرکز شده است.

این باعث می شود توسعه دهندگان بتوانند اطلاعات و کارکنان مراقبت های بهداشتی را برای دسترسی به آن آسان تر کنند. FHIR توسط بسیاری از ارائه دهندگان اصلی پرونده الکترونیک سلامت (EHR) پذیرفته شده است.

Open Health Stack به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به Android FHIR SDK را می‌دهد تا برنامه‌های امنی بسازند که می‌توانند آفلاین نیز کار کنند.

یک راهنمای طراحی برای کمک به توسعه دهندگان در گرفتن آسان داده ها؛ و FHIR Analytics برای استخراج بینش ساختار پیچیده چارچوب و FHIR Info Gateway برای اختصاص دسترسی مبتنی بر نقش به داده ها به سهامداران مختلف.

دو مؤلفه آخر با دسترسی اولیه در دسترس هستند و Google در حال توسعه ویژگی‌های بیشتری در هر دو است.

فرد هرش، مدیر ارشد محصول در گوگل در یک پست وبلاگی گفت:

«این مجموعه مؤلفه‌ها ساخت سریع برنامه‌هایی را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند که به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد به اطلاعات و بینش‌هایی که برای تصمیم‌گیری آگاهانه نیاز دارند دسترسی داشته باشند» .

برای ساخت این پشته، گوگل با سازمان بهداشت جهانی همکاری کرده است تا ابزارها را با توصیه‌های آژانس برای توسعه برنامه‌ها در اندروید کنترل کند .

این شرکت همچنین ادعا کرد که ابزارهای توسعه‌دهنده مطابق با بهترین شیوه‌های حفظ حریم خصوصی داده‌های اتحاد کالاهای عمومی دیجیتال هستند.

گوگل گفت که شرکای متعددی در سرتاسر جهان مانند Ona، IPRD Solutions، Argusoft و Intellisoft قبلاً راه‌حل‌هایی ساخته‌اند که در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، هند و آسیای جنوب شرقی استفاده می‌شوند.

برای مقایسه، اپل از نقاط پایانی FHIR با HealthKit API خود پشتیبانی می کند ، اما این یک پروژه منبع باز نیست.

سال گذشته، گوگل از همکاری با سامسونگ برای پرده برداری از طرح Health Connect خبر داد که به کاربران امکان می داد داده های سلامتی و تناسب اندام خود را به راحتی در بین برنامه ها به اشتراک بگذارند.

در حالی که Open Health Stack جدید به اکوسیستم اندروید نیز متصل می شود، بیشتر در مورد کمک به کارکنان مراقبت های بهداشتی برای گرفتن و دسترسی به داده های بهداشتی در مناطق دور افتاده است.

اکنون، جدا از این ابزارهای توسعه‌دهنده جدید، گوگل همچنین یک ویژگی جستجوی جدید را برای کاربران مستقر در ایالات متحده اعلام کرد تا به آنها کمک کند مراکز بهداشتی را پیدا کنند که مراقبت‌های رایگان یا کم هزینه را ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا