استارتاپ

برنامه خواربارفروشی فوری Getir رقیب خود Gorillas را خریداری می کند

به گزارش اپ خونه، پس از هفته ها شایعات، Getir اعلام کرد که Gorillas را خریداری می کند. این یک معامله تلفیقی عمده برای فضای تحویل فوری مواد غذایی است. فایننشال تایمز ابتدا گزارش داد که Getir خرید رقیب خود را بسته است.

ناظم سالور، بنیانگذار گتیر، در بیانیه ای گفت: «بازارها بالا و پایین می‌روند، اما مصرف‌کنندگان خدمات ما را دوست دارند و راحتی اینجا باقی می‌ماند».

صنعت تحویل مواد غذایی فوق سریع برای سال های آینده به طور پیوسته رشد خواهد کرد و Getir رهبری این دسته را که ۷ سال پیش ایجاد کرد، خواهد بود.

Getir در ابتدا خدمات خود را در ترکیه در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد. در چند سال گذشته، بسیاری از مردم به دلیل محدودیت های قرنطینه شروع به سفارش آنلاین مواد غذایی کردند. Getir، Gorillas، Flink و گروهی از استارت‌آپ‌ها سعی کردند مدل جدیدی را برای تحویل مواد غذایی رایج کنند.

به‌جای رزرو جایگاه تحویل برای روز بعد، سفارش‌ها فوراً در آن برنامه‌ها پردازش می‌شوند. تجربه کاربری بیشتر شبیه خدمات تحویل غذا مانند Uber Eats، Deliveroo و Just Eat Takeaway عمل می کند. شما یک برنامه را باز می‌کنید، چند مورد را انتخاب می‌کنید، دکمه سفارش را فشار می‌دهید و سفارش خود را از تلفن خود پیگیری می‌کنید.

این خدمات در طول همه گیری کووید-۱۹ پول زیادی جمع آوری کردند و با سرعتی سریع رشد کردند. در پشت صحنه، همه آن استارت‌آپ‌های تحویل فوری شبکه‌ای از فروشگاه‌های تاریک را در شهرهای متراکم ایجاد کردند تا سفارش‌ها در کمتر از یک ساعت تحویل داده شوند.

علاوه بر این هزینه‌های عملیاتی گران، استارت‌آپ‌ها در این فضا ثروت اندکی را در کدهای تبلیغاتی و کاهش هزینه‌های تحویل هزینه کردند. اما محدودیت ها برداشته شد، بودجه VC خشک شد و برخی شهرها محدودیت هایی را برای فروشگاه های تاریک اعمال کردند. به همین دلیل است که سال ۲۰۲۲ سال سختی برای صنعت بوده است که منجر به اخراج‌ها، عقب نشینی‌ها و تحرکات ادغام شده است.

در ماه مه، Getir اعلام کرد که ۱۴ درصد از کارکنان جهانی خود را کاهش می دهد – بیش از ۴۰۰۰ نفر تحت تأثیر این کاهش نیرو قرار گرفتند. Getir علاوه بر کشور خود در کشورهای مختلف اروپایی مانند بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و پرتغال فعالیت می کند. در ایالات متحده نیز فعالیت می کند.

Gorillas  همچنین مجبور شدند دور اخراج را در اوایل امسال انجام دهند. این استارتاپ آلمانی تصمیم گرفت روی چند بازار متمرکز شود – آلمان، هلند، بریتانیا و ایالات متحده.

به گفته تیم برادشاو از فایننشال تایمز، ارزش این گروه در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار است. در اوج حباب مواد غذایی فوری، Getir و Gorillas به ترتیب به ارزش ۱۱.۸ و ۳ میلیارد دلار رسیدند. سرمایه گذاران گوریل قرار است ۱۲ درصد از جدول سرمایه گذاری Getir را به دست آورند.

از آنجایی که همپوشانی های زیادی بین این دو شرکت وجود دارد، ممکن است در برخی از شهرهایی که در حال حاضر هر دو سرویس در آنها فعال هستند برخی اخراج ها وجود داشته باشد. کاهش تعداد فروشگاه های تاریک نیز می تواند به سود نهایی شرکت کمک کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا