اخبار اینترنت

یوتیوب از آپلود RSS برای پادکست‌ها تا پایان سال، به‌علاوه فیدهای خصوصی در YouTube Music پشتیبانی می‌کند

به گزارش اپ خونه، یوتیوب تعهد خود را برای میزبانی پادکست در پلتفرم خود افزایش می دهد.

در کنفرانس Podcast Movement، استیو مک‌لندون، رهبر محصول یوتیوب، تأیید کرد که پلتفرم از آپلود RSS برای پادکست‌ها در کنار سایر به‌روزرسانی‌ها تا پایان سال پشتیبانی می‌کند.

عملکرد جدید از اوایل سال جاری به عنوان یک آزمایش راهبردی و فقط دعوت‌نامه در آزمایش بتا قرار داشت .

یوتیوب همچنین تأیید کرد که تا پایان سال از پادکست‌ها در YouTube Music نیز پشتیبانی می‌کند.

این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که پادکست‌ها را به سرویس پخش موسیقی خود در ایالات متحده در سراسر iOS، اندروید و وب اضافه می‌کند، اما هنوز به بازارهای دیگر گسترش نیافته است.

همچنین در این رویداد، این شرکت اعلام کرد که از توانایی کاربران برای افزودن فیدهای RSS به کتابخانه خود در YouTube Music، از جمله فیدهای خصوصی، پشتیبانی خواهد کرد.

این امر باعث می‌شود YouTube Music با برنامه‌های پادکست مستقل از جمله Apple Podcasts، Overcast و غیره رقابتی‌تر شود و YouTube Music را از نظر پشتیبانی از فیدهای RSS خصوصی بالاتر از Spotify قرار می دهد.

Spotify تنها برنامه اصلی پادکست است که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و ترجیح می‌دهد کاربران را به اشتراک‌های پادکست خود هدایت کند.

اما در واقعیت، بسیاری از کاربران برای دسترسی به فید خصوصی، در جای دیگری مشترک می‌شوند، سپس باید آن فید را در پخش‌کننده پادکست دلخواه خود وارد کنند.

در اوایل این ماه، Spotify با اعلام شراکت با Patreon، پلتفرم محبوبی که توسط پادکست‌ها استفاده می‌شود، تا حدی تسلیم شد تا به طرفداران اجازه دهد تا به فیدهای Patreon فقط مشترکین خود در برنامه Spotify گوش دهند.

جاه طلبی های یوتیوب برای تبدیل شدن به یک مقصد بیشتر برای پادکست ها مدتی است که آغاز شده است.

به عنوان مثال، سال گذشته، این شرکت یک صفحه اصلی پادکست اختصاصی را به عنوان یکی از گزینه‌های ناوبری سطح بالای خود در پلت فرم ویدئو اضافه کرد .

همچنین مشخص شد که یوتیوب برنامه هایی برای نمایش تبلیغات صوتی در پادکست های فروخته شده توسط گوگل و سایر شرکا دارد.

با این حال، همزمان با گسترش بیشتر یوتیوب به پادکست‌ها با پذیرش فیدهای RSS، Spotify با پشتیبانی از پادکست‌های ویدیویی در حال نفوذ به قلمرو یوتیوب است.

اواخر سال گذشته، پخش‌کننده ابزار انتشار پادکست ویدیویی خود را پس از اضافه کردن پادکست‌های ویدیویی برای Spotify Originals و نمایش‌های دیگر، مانند برنامه انحصاری Spotify و موارد دیگر را برای سازندگان در سراسر جهان گسترش داد.

در ارتباط با اخبار پادکست یوتیوب، تریتون دیجیتال اعلام کرد که پادکست های یوتیوب اکنون در پادکست متریک تریتون ادغام خواهند شد، که به ناشران اجازه می دهد اکنون معیارها را در ویدیوهای یوتیوب خود به همراه قسمت های پادکست صوتی مشاهده کنند.

هم Spotify و هم اپل در این هفته اطلاعیه‌های مربوط به ابزارهای سازنده پادکست را اعلام کردند، با اضافه کردن آنالیز اشتراک و مشارکت با Linkfire، و Spotify ابزارهای سفارشی‌سازی، تجزیه و تحلیل و سایر کنترل‌ها را اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا