فناوری اطلاعات

۴ راه حل برتر برای تب میانبر (shortcut) که در Properties ویندوز ۱۱ وجود ندارد

به گزارش اپ خونه، وقتی یک برنامه را در پنجره Properties ویندوز ۱۱ باز می کنید، چند تب استاندارد از جمله تب Shortcut را مشاهده می کنید. این تگ حاوی اطلاعات مهمی مانند نوع فایل، لوکیشن و آیکون است و حتی دارای دکمه ای برای ویژگی های پیشرفته (advanced properties) است.

متأسفانه، چند نفر شکایت کرده اند که تب Shortcut در پنجره Properties ویندوز ۱۱ وجود ندارد. این مشکل در ویندوز ۱۰ رخ داده است، اما کاربران در آخرین سیستم عامل متوجه آن شده اند. بنابراین، در این راهنما، شما را با علل رایج و همچنین کاربردی ترین راه حل ها برای رفع مشکل آشنا می کنیم.

چرا تب Shortcut در پنجره Properties وجود ندارد

اگر تب میانبر شما وجود ندارد، دلایل زیر محتمل ترین هستند:

•تب میانبر یا Shortcut فقط باید در پنجره properties یک فایل میانبر موجود باشد. بنابراین، ممکن است به دنبال properties یک فایل یا برنامه ای باشید که میانبر نیست.

•برخی از فایل های مهم در سیستم شما خراب هستند.
•نصب ویندوز خراب است.
•نمایه کاربری یا حساب کاربری که با آن وارد شده اید خراب است.

از آنجایی اکنون که دلایل آن را می دانید، اجازه دهید راه حل های عملی را بررسی کنیم..

۱. SYSTEM FILE CHECKER SCAN را اجرا کنید

System File Checker (SFC) ویندوز ۱۱ یک ابزار خط فرمان بومی برای اسکن و تعمیر فایل های سیستمی خراب است.

این ابزار عیب‌یابی برای حل هر گونه خطا یا مشکلی که ممکن است در اثر خرابی فایل‌های سیستمی ایجاد شده باشد، عالی است، و آن را به یک راه حل قوی برای یک برگه میانبر گم شده در پنجره ویژگی‌های ویندوز ۱۱ تبدیل می‌کند.

مرحله ۱: میانبر صفحه کلید Windows + R را فشار دهید تا Run اجرا شود.

مرحله ۲: cmd را تایپ کنید و کلیدهای میانبر صفحه کلید Ctrl + Shift + Enter را بزنید تا Command Prompt با امتیازات مدیریتی شروع شود.

Launch the command prompt

مرحله ۳: دستور زیر را برای راه اندازی اسکن System File Checker تایپ کنید:

sfc /scannow

sfc scan

مرحله ۴: هر دستورالعملی را در command prompt دنبال کنید، و پس از اتمام اجرای دستور، رایانه را مجددا راه اندازی کنید (restart) و تأیید کنید که آیا کار کرده است یا خیر.

۲. ایمیج ویندوزی را با ابزار DISM تعمیر کنید

قبل از توضیح باید بدانید که:
ایمیج های سیستمی یا در اصطلاح رایج تر System Image ها در اصل یک نسخه پشتیبان کامل از کل هارد درایو یا یک پارتیشن کامپیوتر هستند و به شما این امکان را می دهند تا یک اسنپ شات از کل یک درایو، فایل‌ های سیستمی و سایر موارد موجود بر روی آن تهیه نمائید.

پس از اجرای اسکن SFC، اگر تب میانبر هنوز در پنجره Properties وجود ندارد، باید با ابزار Deployment Image Serviceing and Management (DISM) اسکن را اجرا کنید.

این ابزار برای سرویس و تعمیر ایمیج یا نصب ویندوز استفاده می شود. اگر خرابی در نصب شما باعث ایجاد مشکل شده باشد، راه حل مناسبی خواهد بود.

مرحله ۱: میانبر صفحه کلید Windows + R را فشار دهید تا Run اجرا شود.

مرحله ۲: cmd را تایپ کنید و کلیدهای میانبر صفحه کلید Ctrl + Shift + Enter را بزنید تا Command Prompt شروع شود.

Launch the command prompt

مرحله ۳: دستور زیر را تایپ کنید تا اسکن کامل ایمیج و تعمیر آن اجرا شود:

DISM /آنلاین /Cleanup-Image /RestoreHealth

DISM scan 5

مرحله ۴: این ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما ابزار اسکن و به طور خودکار خرابی ایمیج را تعمیر می کند. پس از اتمام اسکن کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

۳. WINDOWS RESTORE UTILITY را اجرا کنید

در ویندوز ۱۱، ابزار System Restore می تواند سیستم شما را به نقطه یا وضعیتی که قبل از شروع مشکل در آن بود، برگرداند.

این ابزار، فایل‌ها و تنظیمات فعلی شما را با مواردی که در زمان ایجاد نقطه بازیابی وجود داشتند، جایگزین می‌کند. بنابراین، اگر هر فایل یا تنظیمات فعلی باعث ایجاد مشکل شود، این یک راه حل معتبر خواهد بود.

مرحله ۱: میانبر صفحه کلید Windows + R را فشار دهید تا گفتگوی Run باز شود.

مرحله ۲: rstrui.exe را تایپ کنید و Enter را بزنید.

Launch system restore

مرحله ۳: روی Next کلیک کنید.

Starting the restore process

مرحله ۴: یک نقطه بازیابی ( restore point) را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

Selecting a restore point

مرحله ۵: روی Finish کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.

Complete system restore

۴. یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید

هنگامی که برگه میانبر در پنجره Properties در ویندوز ۱۱ وجود ندارد، ممکن است نشانه ای از خرابی حساب کاربری یا نمایه باشد.

در برخی موارد، اجرای ابزارهای SFC و DISM باعث رفع خرابی حساب می شود. با این حال، راه حل نهایی ایجاد یک حساب کاربری جدید خواهد بود . اگر قبلاً یک حساب جایگزین دارید، می توانید با آن وارد شوید، که مشکل را برطرف می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا