نرم افزار موبایل

Airchat یک برنامه اجتماعی است که بر اساس مکالمه ساخته شده است، نه متن

به گزارش اپ خونه، Airchat یک برنامه رسانه اجتماعی جدید است که کاربران را به “فقط صحبت” تشویق می کند.

نسخه قبلی Airchat سال گذشته منتشر شد ، اما تیم – به رهبری ناوال راویکانت، بنیانگذار AngelList و برایان نورگارد، مدیر سابق محصول Tinder – برنامه را بازسازی کردند و آن را مجدداً در iOS و Android راه اندازی کردند.

در حال حاضر Airchat در حال حاضر فقط برای دعوت، رتبه ۲۷ را در شبکه های اجتماعی در فروشگاه App اپل دارد.

از نظر بصری، Airchat باید کاملاً آشنا و شهودی، با توانایی دنبال کردن سایر کاربران، پیمایش در فید پست‌ها، سپس پاسخ دادن، لایک کردن و اشتراک‌گذاری آن پست‌ها باشد.

تفاوت این است که پست‌ها و پاسخ‌ها ضبط‌های صوتی هستند که برنامه آن‌ها را رونویسی می‌کند.

وقتی Airchat را باز می‌کنید، پیام‌ها به‌طور خودکار پخش می‌شوند و با کشیدن انگشت به بالا و پایین، به سرعت در میان آن‌ها حرکت می‌کنید. اگر تمایل دارید، می‌توانید صدا را متوقف کنید و فقط متن را بخوانید.

کاربران همچنین می توانند عکس و ویدیو را به اشتراک بگذارند. اما به نظر می رسد صدا همان چیزی است که همه روی آن تمرکز کرده اند، و راویکانت آن را به عنوان تغییر پویایی در مقایسه با برنامه های اجتماعی مبتنی بر متن توصیف می کند.

اسکرین شات فید airchat

راویکانت گفت: “انسان ها همه باید با انسان های دیگر کنار بیایند، فقط به صدای طبیعی نیاز دارد. رسانه‌های متنی آنلاین این توهم را به ما داده‌اند که مردم نمی‌توانند با هم کنار بیایند، اما در واقع همه می‌توانند با هم کنار بیایند.”

این اولین باری نیست که استارت‌آپ‌های فناوری روی صدا به‌عنوان رسانه‌های اجتماعی بزرگ بعدی شرط‌بندی می‌کنند.

اما پست‌های ناهمزمان و رشته‌ای Airchat تجربه‌ای کاملاً متفاوت را نسبت به اتاق‌های چت زنده ایجاد می‌کنند که برای مدت کوتاهی در Clubhouse و Twitter Spaces شکوفا شدند.

نورگارد استدلال می‌کرد که این رویکرد مانع ترس صحبت را برای مشارکت از بین می‌برد. در واقع، او گفت که در گفتگو با کاربران اولیه، تیم دریافتند که “اکثر افرادی که امروزه از AirChat استفاده می کنند بسیار درونگرا و خجالتی هستند.”

“من شخصاً هنوز خودم را قانع نکردم که چیزی پست کنم. من بیشتر علاقه مند بودم که ببینم دیگران چگونه از این برنامه استفاده می کنند – به علاوه، من با صدای خود رابطه عشق و نفرت دارم.”

البته برنامه پیش‌فرض سرعت پخش صوتی ۲ برابری دارد، که به نظر غیرطبیعی به نظر می‌رسد، به‌ویژه اگر کل ایده ارتباط انسانی را تقویت کند.

در همین حال، اعتقاد راویکانت به قدرت صدا برای کاهش تندی لزوماً نیاز به ویژگی‌های تعدیل محتوا را برطرف نمی‌کند. او گفت که این فید بر اساس «برخی قوانین پیچیده درباره پنهان کردن هرزنامه‌ها و ترول‌ها و افرادی است که شما یا آن‌ها ممکن است نخواهید از آنها چیزی بشنوید».

راویکانت در پاسخ به سوالی در مورد کسب درآمد – یعنی چه زمانی ممکن است شروع به دیدن تبلیغات، صوتی یا موارد دیگر کنیم – گفت: هیچ فشاری برای کسب درآمد بر شرکت وجود ندارد. او خود را “نه تنها سرمایه گذار” بلکه “یک سرمایه گذار بزرگ” در شرکت توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا