Artifact میخواهد سابقه خانوادگی شما را در ضبطهای صوتی پادکست مانند ضبط کند
به گزارش اپ خونه، پس از مرگ پدربزرگ راس چانین، چانین نه تنها برای او، بلکه برای این واقعیت که او هرگز فرصتی برای شنیدن بیشتر در مورد زندگی پدربزرگش پیدا نکرد، عزادار شد. طی گفتگو با یکی از دوستان روزنامه نگار، جورج قریشی، برای چانین مشخص شد که مجموعه مهارت های قریشی – مصاحبه و ویرایش صوتی – می تواند برای ثبت تاریخ یک خانواده مفید باشد.
چانین و قریشی شروع به انجام مصاحبه با دوستان و خانواده کردند و مهندسان نرم افزار مارتین گوی و مونسف بیاز را برای ساخت برنامه هایی برای آسان تر کردن ضبط مصاحبه های از راه دور و پخش آنها در وب استخدام کردند. چانین و قریشی با متقاعد شدن به اینکه بذر یک تجارت را دارند، تصمیم گرفتند برای Y Combinator درخواست دهند و در دسته تابستان ۲۰۲۰ پذیرفته شدند.
امروز، استارت آپ آنها – Artifact – بیش از ۱۰۰۰۰ مشتری در ۱۵ کشور انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی زبان دارد. ۵ میلیون دلار شامل یک دور اولیه به رهبری GV که شرکتهایی از Atento Capital، Goodwater و Offline Ventures و فرشتگان برجستهای مانند مدیر عامل Y Combinator، Michael Seibel، مدیر عامل Twitch، Emmett Shear و مدیر عامل سابق بلیزارد، Michael Morhaime داشتند، جمعآوری کرده است.
چانین در یک مصاحبه گفت: «مصاحبه ها فضاهای داستان سرایی باورنکردنی هستند، اما عموماً مختص افراد ثروتمند و قدرتمند است و مربوط به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و فرزندان ما نیست. رویای ما این است که آرتیفکت به مکانی تبدیل شود که خانوادههای سراسر جهان داستانهای خود را در آن تعریف و تجربه کنند.»
مصنوع از مشتریان ۱۴۹ دلار دریافت می کند تا یک مصاحبه کننده (به گفته Chanin بیشتر روزنامه نگاران مهتابی) با یکی از اعضای خانواده مصاحبه کنند. بسته ها شامل یک مصاحبه و یک ویرایش با یک مقدمه سفارشی، میکس صدا توسط یک مهندس صدا و یک صفحه وب برای گوش دادن و اضافه کردن عکس است.
این یک فرآیند چهار مرحله ای است. ابتدا، مشتریان Artifact به مصاحبه کننده می گویند که با چه کسی مصاحبه خواهند کرد و در مورد چه چیزی بحث خواهند کرد. سپس آرتیفکت از مصاحبه شونده دعوت می کند تا روز و ساعتی را برای مصاحبه انتخاب کند که از طریق تلفن یا ویدئو کنفرانس اتفاق می افتد. ضبط بهدستآمده – معمولاً ۳۰ دقیقه طول میکشد، ۱۵ دقیقه میدهید یا میگیرید – به یک «اپیزود» ۲۰ دقیقهای ویرایش میشود که میتواند از طریق وب با عزیزان یا به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شود.
هدف Artifact این است که اپیزودها را ظرف پنج روز کاری پس از مصاحبه تغییر دهد. حداکثر دو مهمان در قیمت یک مصاحبه گنجانده شده است، با هزینه ۳۵ دلاری برای هر مهمان برای مصاحبه شوندگان اضافی.
چانین گفت: «افراد زندگی شما ممکن است داستانسرای طبیعی نباشند، اما وقتی توسط مصاحبهگران حرفهای هدایت میشوند، داستانهای آنها به قسمتهایی با کیفیت میراث تبدیل میشوند که در حساب خصوصی خانواده شما زندگی میکنند. وقتی به آنجا رسیدید، اضافه کردن عکسها و سپس اشتراکگذاری ایمن مصنوعات خود با افرادی که دوستشان دارید آسان است.»
این اطلاعات حساس زیادی برای آپلود در فضای ابری است. اما Chanin قاطعانه بود که Artifact دادههای شخصی را بدون رضایت «صریح و مثبت» کاربران با اشخاص ثالث به اشتراک نمیگذارد. این پلتفرم دادهها را تا زمانی که فرد حساب کاربری خود را حفظ میکند ذخیره میکند، اگرچه کاربران میتوانند در هر زمان ضبط، یادداشتها و عکسها را حذف کنند.
Artifact یکی از استارتاپهای بسیاری است که خدمات مصاحبه حرفهای و بیوگرافی صوتی را متناسب با خانوادهها ارائه میدهد. به عنوان مثال، برنامه Vita به اعضای خانواده اجازه میدهد داستانهای صوتی را ضبط کرده و متن را رونویسی کنند و حتی در صورت تمایل، عکسهای خانوادگی، دستور غذاها و سایر محتوای رسانهای همراه را برای آیندگان انتخاب کنند.
Tales و Origin بستههایی را در همین راستا ارائه میدهند، در حالی که StoryWorth و StoryCorps ماهیت بیشتری سلفسرویس دارند و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار میدهند تا خودشان مصاحبه کنند، از جمله خطوط پیشنهادی سؤال.
بنابراین چه چیزی Artifact را متمایز می کند؟ چانین استدلال میکند که «نیازی را برطرف میکند که برطرف نشده است».
پلتفرمهای بزرگ شجره نامه کار باورنکردنی انجام میدهند و به خانوادهها کمک میکنند نسب خود را ردیابی کنند و شجرهنامه بسازند. برنامه های عکس و چاپ ابری تجربه عکس های خانوادگی را آسان و سرگرم کننده می کنند.
[اما] در حالی که ردیابی تاریخ خانواده یک چیز است، ضبط آن در صدای خود مردم کاملاً چیز دیگری است. این فضاهای مکالمه با مصاحبهگران حرفهای ما است که جادویی را ایجاد میکند – لحنهای صدا، خنده و احساسات که میتواند این احساس را ایجاد کند که فردی که به او گوش میدهیم درست در اتاق با ما نشسته است.
Artifact همچنین از این جهت منحصر به فرد است که بر اساس یک مدل بازار کار می کند و مشتریان را با مصاحبه کنندگان مستقل، ویرایشگرهای صوتی و مهندسان صدا که هر بیوگرافی صوتی را با هم ترکیب می کنند، متصل می کند.
در تمایز دیگری، Artifact به بازار شرکتها نفوذ کرده است و خدمات ایجاد پادکست سفارشی را به شرکتها، مؤسسات دانشگاهی و غیرانتفاعی ارائه میکند. مانند تجارت بیوگرافی خود، پیشنهاد متمرکز بر شرکت آرتیفکت، مشتریان را با مصاحبهکنندهای جفت میکند که آنها به او دستور میدهند در مورد موضوعات خاصی با افراد صحبت کنند، و Artifact تمام برنامهریزیها، مصاحبههای از راه دور و ویرایش را انجام میدهد.
Chanin ادعا می کند که تا به امروز، Artifact پادکست هایی برای Clipboard Health، Onfleet، Yale، دانشگاه شیکاگو و انجمن دیستروفی عضلانی تولید کرده است.
در تلاش برای جلوتر از رقبا، Artifact قصد دارد از ادغام فناوری های هوش مصنوعی برای شخصی سازی بیشتر تجربه برای مشتریان بیوگرافی خانوادگی خود استفاده کند. چانین میگوید از آنجایی که مشتریان عکسها و ویدیوها را در حسابهای خود آپلود میکنند، آرتیفکت بهزودی شروع به تطبیق تصاویر و ویدیوها با آنچه در یک مصاحبه در مورد آن صحبت میشود، خواهد کرد – نیازی به نظارت نیست.
«بنابراین، این کار شامل گرفتن انواع مختلف رسانه – تصویر، ویدئو و متن – و یافتن ارتباط بین آنها و سپس نمایش نتیجه برای مشتری است. ما به این «تجربه نشستن» میگوییم، که در آن کاربران به سادگی روی «پخش» کلیک میکنند، مینشینند و در حین پخش تصاویر و ویدیوهای مرتبط در سراسر صفحه، به داستانگفتن افرادی که دوستشان دارید گوش میدهند. این مانند یک فیلم یا مستند کن برنز درباره خانواده شما خواهد بود.»
فراتر از Sitback Experience، Artifact قصد دارد Family Spaces را راهاندازی کند، داشبوردی که دارندگان حساب میتوانند اعضای خانواده را به گونهای اضافه کنند که مشخص کند چه داستانهایی را پلتفرم برای افراد جداگانه ضبط میکند.
Chanin ادعا میکند که نقشه راه توسعه سریع Artifact را یک قدم فراتر از رقبا نگه میدارد، در حالی که بهبودهای درخواستی را به پایگاه کاربران ارائه میدهد. این کلید خواهد بود جدای از سرمایه گذاری نوپای سازمانی، رشد Artifact به متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید بسته های اضافی و کاربران جدید برای پیوستن به آن در وهله اول بستگی دارد.
این بیماری همه گیر به همه ما یادآوری کرد که زندگی ارزشمند است و افرادی که دوستشان داریم هرگز نباید بدیهی انگاشته شوند. به این ترتیب، Artifact وسیلهای برای بسیاری از پذیرندگان اولیه ما فراهم کرد تا بر اساس آن احساسات عمل کنند و داستانهای خانوادگی را ثبت کنند.
«از روز اول، ما Artifact را بهعنوان خدماتی ساختهایم که ارزش فوری را برای مشتریانمان فراهم میکند – که مشتریان ما برای آن هزینه میپردازند. بنابراین از بسیاری جهات، شرکت را به روش قدیمی راه اندازی کردیم: ارائه راه حلی جدید برای یک مشکل جهانی، یادگیری از مشتریان و عدم تمرکز بر رشد به هر قیمتی.»
چانین میزان سوختگی Artifact را فاش نمی کند. اما او ادعا کرد که این شرکت “سرمایه خوبی دارد” و سال ها پول نقد در دست است. آرتیفکت در حال حاضر دارای یک تیم ۱۴ نفره (به جز صدها فریلنسر در بازار خود) مستقر در سانفرانسیسکو است و انتظار دارد که “حداقل” تعداد کارکنان را طی ۱۲ ماه آینده دو برابر کند.