» نرم افزار موبایل » BeReal در پی گزارش کاهش جذابیتش، عقب نشینی می کند و می گوید اکنون ۲۵ میلیون کاربر روزانه دارد
BeReal
نرم افزار موبایل

BeReal در پی گزارش کاهش جذابیتش، عقب نشینی می کند و می گوید اکنون ۲۵ میلیون کاربر روزانه دارد

مهر 8, 1402 0۰11

به گزارش اپ خونه، درست کمتر از یک سال پیش، به نظر می‌رسید که اپلیکیشن اجتماعی جدید و پرهیجان BeReal در حال افزایش باشد و طبق گزارش‌ها، ۲۰ میلیون کاربر هر روز این برنامه را برای گرفتن عکس‌های صادقانه خود راه‌اندازی می کردند.

با این حال، در ماه‌های پس از آن، بر اساس گزارش جدیدی از Similarweb ، جذابیت BeReal کاهش یافته است، علی‌رغم اینکه ویژگی‌های جدیدی مانند پیام‌رسانی ، امکان ارسال عکس‌های بیشتر و فید اکتشاف «دوستان دوستان» در اختیار کاربران قرار گرفته است .

با این حال BeReal برآوردهای جدید منتشر شده را رد می کند و می گوید که هنوز با “نرخ سالم” در حال رشد است.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت تحقیقاتی Similarweb، اپلیکیشن BeReal در ایالات متحده در حال از دست دادن قدرت خود بوده است، جایی که کاربران فعال ماهانه این برنامه در iOS و Android از اوج ۳.۷ میلیون در نوامبر ۲۰۲۲ به کمی بیش از ۳ میلیون در اوت امسال کاهش یافته است.

BeReal، که برای اظهار نظر دست به کار شد، گفت که این برآورد نادرست است، اما از به اشتراک گذاشتن معیارهای بازار تقسیم‌بندی شده خود خودداری کرد.

اعتبار تصویر: Similarweb

علاوه بر این، Similarweb گفت که تعداد کاربران فعال ماهانه BeReal در سراسر جهان به ۱۶.۰۶ میلیون کاهش یافته است.

این کاهش نسبت به ۲۰ میلیون سال گذشته گزارش شده است – رقمی که تقریباً با برآوردهای Similarweb از ژانویه ۲۰۲۲ مطابقت دارد.

این کاهش ممکن است مهم‌ باشد به جز این واقعیت که استفاده از BeReal در بازار داخلی فرانسه به رشد خود ادامه داده است.

Similarweb گفت که این برنامه در ماه آگوست به ۶۱۵۰۰۰ کاربر فعال ماهانه در اندروید نزدیک می شود که در مقایسه با سال گذشته کمتر از ۵۰۰۰۰۰ کاربر بوده است.

BeReal این یافته ها را نیز رد کرد و اشاره کرد که برنامه آن بیش از ۲۵ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. همچنین اشاره کرد که گزارش های شخص ثالث فقط تخمین هستند و اعداد داخلی آن دقیق تر است.

اعتبار تصویر: BeReal

البته، معمول است که برنامه‌های اجتماعی جدید قبل از تثبیت، شاهد فعالیت و استفاده گسترده باشند، زیرا برخی از کاربران اولیه این تجربه جدید را رها می‌کنند و تنها کاربران وفادار باقی می‌مانند.

این اپلیکیشن که توسط کارمند سابق گوپرو الکسیس باریات به همراه کوین پریو تاسیس شد ، در دسامبر ۲۰۱۹ با تجربه‌ای که از یک اپلیکیشن اجتماعی قدیمی‌تر Frontback تقلید می‌کرد که از هر دو دوربین گوشی هوشمند برای عکس‌برداری همزمان استفاده می‌کرد، در بازار عرضه شد.

تا حدودی، BeReal با کمک برنامه سفیر کالج و ویژگی هایی مانند WidgetMoji و RealMoji – یعنی ابزارک های صفحه اصلی و توانایی واکنش با برچسب ها در مکالمات iMessage، دهان به دهان رشد کرد .

اما رشد سریع آن در سال ۲۰۲۲ در سطحی بود که معمولاً مستلزم بازاریابی یا هزینه تبلیغات بود، نه فقط پذیرش ارگانیک.

همانطور که معلوم شد، BeReal بودجه برای ارسال داشت. این استارتاپ دور سری بی ۶۰ میلیون دلاری را زودتر در سال ۲۰۲۲ بست و ارزش شرکت را کمی کمتر از ۵۸۷ میلیون دلار اعلام کرد.

در BeReal عکس‌هایی از کارهایی که مردم در یک زمان تصادفی از روز انجام می‌دهند در نهایت همیشه به اندازه عکس‌های انتخاب شده از لحظات خاص که کاربران در سایر پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری عکس منتشر می‌کنند، جالب نیستند.

حتی برخی از کاربران BeReal این را درک کردند و شروع به نمایش BeReal خود کردند یا منتظر ماندند تا کاری را انجام دهند که ارزش اشتراک‌گذاری را داشته باشد.

علاوه بر رقابت از سوی غول‌های رسانه‌های اجتماعی، BeReal اکنون با انفجار سایر برنامه‌های اجتماعی جدید که زمان کاربران را می‌طلبد، مواجه است، زیرا رقبای بی‌شماری برای به چالش کشیدن توییتر که اکنون X نامیده می‌شود، ظاهر شده‌اند.

به گفته Similarweb، برای مقایسه، برنامه جدید Threads اینستاگرام بیش از دو برابر  BeReal ایالات متحده، نزدیک به ۷.۳ میلیون، کاربر دارد.

این با وجود کاهش شدید استفاده Threads در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی آن است.

به گفته شرکت اطلاعاتی بازار data.ai، در سه ماهه سوم، Threads در هفته اول خود در اوایل جولای به ۱۵۰ میلیون دانلود رسید – ۵.۵ برابر سریعتر از هر برنامه دیگری. حتی با بارگیری در سه ماهه به برترین برنامه تبدیل شد و جایگزین TikTok به عنوان شماره ۱ جدید شد.

همچنین یک برنامه جدید به نام BeFake وجود دارد که در آن کاربران می‌توانند روزانه عکس‌های مولد هوش مصنوعی ارسال کنند، که حداقل می‌تواند جذابیت موقت داشته باشد.

این برنامه ۳ میلیون دلار بودجه دارد. با این حال، BeReal نمی‌تواند از تقاضای مصرف‌کنندگان برای برنامه‌های هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری کند، زیرا برخلاف نظریه اصلی آن است: این که رسانه‌های اجتماعی جعلی هستند و برنامه آن درباره اصالت است.

اعتبار تصویر: Similarweb

Similarweb خاطرنشان کرد: در همین حال، برنامه پرچمدار اینستاگرام همچنان در ایالات متحده بیش از ۴۸ برابر BeReal کاربران دارد.

اما در یک برد کوچک، BeReal از Bluesky رقیب توییتر/X پیشی می‌گیرد، جایی که تقریباً چهار برابر تعداد کاربران فعال ماهانه دارد. با این حال، Bluesky در نسخه بتا خصوصی است و کاربران برای ورود به آن نیاز به دعوت دارند، بنابراین شاید مقایسه منصفانه ای نباشد.

با این حال، حتی اگر معیارهای داخلی BeReal دقیق باشد، رشد از ۲۰ میلیون به ۲۵ میلیون کاربر فعال روزانه در تقریباً یک سال افزایش قابل توجهی نیست.

BeReal ممکن است نیاز داشته باشد که چگونه برنامه خود را برای گروه بزرگتری از کاربران جذاب تر کند، که به معنای توسعه سریع تر و آزمایش ویژگی های جدید است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×