اخبار اینترنت

Bytedance سرویس استریم موسیقی خود Resso را Premium می کند

به گزارش اپ خونه، سه سال پس از اولین راه‌اندازی برنامه پخش موسیقی Resso در هند ، Bytedance در حال تبدیل آن به یک سرویس فقط پولی است.

این شرکت به کاربران در برنامه و وب‌سایت اطلاع داد که: «Resso از ۱۱ می ۲۰۲۳ به یک سرویس فقط Premium ارتقا می‌یابد تا تجربه پخش موسیقی اجتماعی شما را ارتقا دهد».

این سرویس در حال حاضر در هند، برزیل و اندونزی فعال است.

اوله اوبرمن، رئیس جهانی موسیقی Bytedance، گفت که این اقدام برای بهتر کردن سرویس برای کاربران و در عین حال افزایش مزایای برای هنرمندان است.

او در بیانیه‌ای گفت: «حرکت Resso به یک سرویس فقط Premium باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر برای طرفداران موسیقی می‌شود، در حالی که فرصت‌ها را برای صاحبان حقوق و هنرمندان افزایش می‌دهد.»

“ما متعهد به ساختن پلتفرم پخش موسیقی اجتماعی پیشرو در جهان هستیم و اطمینان حاصل می کنیم که هنرمندان و سازندگان موسیقی می توانند به درستی از موفقیت روزافزون آن بهره ببرند.”

این شرکت گفت که سطح اشتراک، گوش دادن بدون آگهی، گزینه دانلود آهنگ برای گوش دادن آفلاین، تولید اشعار برای اشتراک گذاری و ویژگی های اجتماعی مانند لیست های پخش دوتایی را ارائه می دهد.

Resso اشتراک هایی را با ۱۶.۹۰ R$ (3.38 دلار) در ماه در برزیل، ۴۹۰۰۰ روپیه (۳.۳۴ دلار) در ماه در اندونزی و ۱۱۹ روپیه (۱.۴۶ دلار) در ماه در هند ارائه می دهد.

در مقایسه، هزینه اشتراک پریمیوم Spotify در برزیل ۱۹.۹۰ دلار (۳.۹۹ دلار) در ماه، در اندونزی ۴۹۰۰۰ روپیه (۳.۷۵ دلار) و در هند ۱۱۹ روپیه (۱.۴۶ دلار) در ماه است.

شرکت تحلیلی Sensor Tower می گوید که Resso تا به امروز بیش از ۲۵۰ میلیون بار دانلود شده است.

Abe Yousef تحلیلگران ارشد بینش گفتند که سال ۲۰۲۱ با نزدیک به ۱۰۰ میلیون بارگیری، بزرگترین سال این سرویس بود.

امسال، در سه ماهه ۱۲۰۲۳، اپلیکیشن متعلق به Bytedance تنها ۱۳.۵ میلیون بار دانلود شد – که کاهشی ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

Resso همچنین با چالش‌هایی از نظر حفظ مجموعه آهنگ‌ها در سرویس خود مواجه بود، زیرا Sony Music سال گذشته کاتالوگ خود را بیرون کشید.

یوسف خاطرنشان کرد که هند بزرگترین بازار برای Resso از نظر کاربران فعال است. با این حال، برزیل ۷۳ درصد از کاربران پولی را برای برنامه پخش موسیقی نمایندگی می کند.

سال گذشته، علائم تجاری جدید در مناطق مختلف و کد موجود در برنامه Resso نشان داد که Bytedance در حال آماده شدن برای راه‌اندازی موسیقی TikTok در بازارهای مختلف است .

از آن زمان، این شرکت بسیاری از ارجاعات به موسیقی TikTok را در برنامه Resso حذف کرده بود.

Bytedance در ایالات متحده برای شیوه های اشتراک گذاری داده TikTok با بررسی های زیادی مواجه است .

از سوی دیگر، اپلیکیشن اجتماعی Lemon8 آن نیز در حال محبوبیت در کشور است. مشخص نیست که این شرکت مستقر در چین در مورد گسترش خدمات پخش موسیقی خود چه فکری می کند.

شرایط اقتصادی فعلی نیز می تواند مقصر حرکت Bytedance برای تبدیل Resso به یک سرویس premium باشد.

در هند، Gaana تحت حمایت Tencent، سال گذشته در اقدامی مشابه، رده آزاد خود را تعطیل کرد.

به علاوه در سطح جهانی، بازیگران بزرگ در صنعت مانند Spotify در تلاش برای کسب سود هستند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا