اخبار اینترنت

ChatGPT به سرویس مدیریت شده مبتنی بر Azure مایکروسافت می آید

به گزارش اپ خونه، ChatGPT، فناوری چت ربات ویروسی و مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، اکنون در بسته‌ای مناسب‌تر برای سازمان‌ها در دسترس است.

مایکروسافت اعلام کرد که ChatGPT عموماً از طریق سرویس Azure OpenAI در دسترس است ، پیشنهادی کاملاً مدیریت شده و متمرکز شرکتی که برای دسترسی کسب‌وکارها به فناوری‌های OpenAI با ویژگی‌های حاکمیتی و انطباق اضافه‌شده طراحی شده است.

مشتریانی که قبلاً باید «مشتریان و شرکای مدیریت شده مایکروسافت» باشند، می‌توانند برای دسترسی ویژه در اینجا درخواست دهند .

ChatGPT به طیف دیگر سیستم‌های توسعه‌یافته OpenAI می‌پیوندد که قبلاً از طریق سرویس Azure OpenAI ارائه شده‌اند، از جمله GPT-3.5 تولیدکننده متن ، Codex تولیدکننده کد و DALL-E 2 تولیدکننده تصویر .

مایکروسافت رابطه کاری نزدیکی با OpenAI دارد و میلیاردها دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده و قراردادی انحصاری برای تجاری سازی تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI امضا کرده است.

ظاهراً دارد سود سهام می دهد. مایکروسافت گفت که بیش از ۱۰۰۰ برند در سرویس OpenAI Azure ثبت نام کرده اند.

طعم سرویس Azure OpenAI ChatGPT با قیمت ۰.۰۰۲ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ توکن یا حدود ۷۵۰ کلمه، با صدور صورتحساب برای استفاده از ChatGPT از ۱۳ مارس شروع می شود.

ChatGPT متن خام را مصرف می کند که به عنوان یک سری توکن نشان داده می شود؛ کلمه “فوق العاده” تقسیم می شود. به عنوان مثال، به نشانه‌های «fan»، «tas» و «tic».

این همان قیمتی است که ChatGPT API متمرکز بر توسعه‌دهنده است که در ۱ مارس راه‌اندازی شد.

اریک بوید، مدیر عامل پلتفرم هوش مصنوعی در مایکروسافت، در یک پست وبلاگ اشاره کرد که مشتریان سرویس OpenAI Azure می‌توانند پاسخ‌های ChatGPT را برای «همسویی با سازمان خود» پیکربندی کنند.

این یک پیام مهم است زیرا کاربران توانسته‌اند ChatGPT را وادار کنند تا به سؤالات به روش‌های نژادپرستانه و جنسیتی پاسخ دهد، حقایق را بدون افشای اینکه چنین می‌کند اختراع کند و برخی از پادمان‌های سطح بالا را دور بزند.

بوید نوشت:

«توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربیات سفارشی [با پشتیبانی از ChatGPT] را مستقیماً در برنامه‌های خود ادغام کنند، از جمله تقویت ربات‌های موجود برای رسیدگی به سؤالات غیرمنتظره، جمع‌بندی مکالمات مرکز تماس برای فعال کردن سریع‌تر پشتیبانی مشتری، ایجاد نسخه تبلیغاتی جدید با پیشنهادات شخصی، خودکارسازی پردازش ادعاها و موارد دیگر.»

با وجود جنبه های مشکل ساز ChatGPT، جذب سریع بوده است. OpenAI هنوز اعداد استفاده از API را ارائه نکرده است، اما از دسامبر، برنامه ChatGPT که برای مصرف‌کننده قرار دارد، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

برندهایی از جمله Snap و Quizlet آن را در پلتفرم های مربوطه خود ادغام کرده اند – یا قصد دارند به زودی ادغام کنند.

برای مثال، Instacart می‌گوید که از ChatGPT برای ایجاد Ask Instacart استفاده می‌کند، ابزاری که به مشتریان Instacart اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های قابل خرید را با اطلاعات محصول از شرکای خرده‌فروشی شرکت دریافت کنند.

 Office Depot در حال ساخت یک ربات گفتگوی مبتنی بر ChatGPT برای پشتیبانی از چندین واحد تجاری داخلی خود، به ویژه در HR است.

به‌نظر می‌رسد که افراد شرکت‌کننده به‌ویژه آن را پذیرفته‌اند، که برای راه‌اندازی سرویس OpenAI Azure خبر خوبی است.

طبق گزارشی از Fishbowl که از متخصصان شرکت هایی مانند بانک آمریکا، آمازون و مک کینزی نظرسنجی کرد، تقریباً ۳۰ درصد گفتند که از ChatGPT برای کمک به کارهای مرتبط با کار مانند بازاریابی و تبلیغات، برنامه نویسی، مشاوره، حسابداری و درس دادن است.

با این حال، برخی از کارفرمایان مخالفت هایی داشته اند. Wells Fargo یکی از چندین شرکتی است که بنا به گزارش‌ها محدودیت‌های استفاده را برای ChatGPT به دلیل نگرانی‌های مربوط به بهره‌وری و انطباق اعمال کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا