IFC پلتفرم ۲۲۵ میلیون دلاری را برای حمایت از استارت آپ های اولیه در آفریقا، آسیا و خاورمیانه راه اندازی می کند
به گزارش اپ خونه، شرکت مالی بین المللی (IFC) امروز یک پلتفرم ۲۲۵ میلیون دلاری برای حمایت از استارت آپ های اولیه در آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و پاکستان راه اندازی کرده است.
IFC، یکی از اعضای بانک جهانی، از طریق این پلتفرم، سرمایهگذاریهای سهامی و «مشابه سهام» را در استارتآپهای فناوری انجام خواهد داد تا «آنها را به سرمایهگذاریهای مقیاسپذیر تبدیل کند که میتوانند جریان اصلی سرمایهگذاری سهام و بدهی را جذب کنند».
این مؤسسه در بیانیهای اعلام کرد که از پلتفرم بخشآگنوستیک برای همکاری نزدیک با سایر اعضای بانک جهانی برای حمایت از اصلاحات نظارتی، تحلیلهای بخش و سایر تغییراتی که میتواند اکوسیستمهای سرمایهگذاری خطرپذیر در این مناطق را رشد دهد، استفاده خواهد کرد.
IFC همچنین برای سرمایه بیشتر از سایر مؤسسات توسعه و بخش خصوصی جمع آوری خواهد کرد. تا کنون ۵۰ میلیون دلار حمایت اضافی از تسهیلات مالی ترکیبی از پنجره بخش خصوصی انجمن توسعه بین المللی دریافت کرده است که سرمایه گذاری در کشورهای کم درآمد را از بین می برد.
مختار دیوپ، مدیر عامل IFC در بیانیه ای که با تک کرانچ به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «حمایت از کارآفرینی و تحول دیجیتال برای رشد اقتصادی، ایجاد شغل و انعطاف پذیری ضروری است.»
پلتفرم سرمایه خطرپذیر IFC به شرکتهای فناوری و کارآفرینان کمک میکند تا در زمان کمبود سرمایه، فرصتهای سرمایهگذاری مقیاسپذیر را ایجاد کنند و از تلاشهای کشورها برای ایجاد اکوسیستمهای فناوری متحول کننده حمایت کنند. ما می خواهیم به توسعه راه حل های نوآورانه داخلی کمک کنیم که نه تنها مربوط به کشورهای نوظهور است، بلکه می تواند به سایر نقاط جهان نیز صادر شود.
مناطق مورد توجه IFC همچنان درصد کمی از بودجه جهانی سرمایه را دریافت می کنند و این موسسه امیدوار است به پر کردن این شکاف که به دلیل کندی بودجه ناشی از بادهای مخالف اقتصاد کلان بدتر شده است، کمک کند.
پلتفرم جدید به برنامه کاتالیزور استارت آپ IFC اضافه می شود که بخشی از سرمایه گذاری ها و تلاش های آن برای بهره برداری از اکوسیستم های فناوری در آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و پاکستان است.
این موسسه تاکنون سرمایه گذاری مستقیمی در Twiga Foods، یک پلت فرم توزیع مواد غذایی در کنیا انجام داده است. TradeDepot، یک راه اندازی تجارت الکترونیک B2B که برندها را با خرده فروشان مرتبط می کند. و Toters، یک پلت فرم تحویل بر اساس تقاضا در لبنان و عراق. این شرکت قصد دارد از این پلت فرم برای سرمایه گذاری در مناطقی فراتر از مراکز اصلی مانند مصر، کنیا، نیجریه، پاکستان، سنگال و آفریقای جنوبی استفاده کند.