هوش مصنوعی

Luzia مبلغ ۱۰ میلیون دلار بودجه برای گسترش ربات چت مبتنی بر واتس اپ خود دریافت می کند

به گزارش اپ خونه، در دسترس بودن مدل‌های زبان بزرگ (LLM) ساخت ربات‌های چت را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر کرده است.

شرکت های بزرگی مانند OpenAI، گوگل و مایکروسافت ChatGPT ، Bard و Bing Chat را به طور گسترده در دسترس قرار داده اند. با این حال، برخی مخاطبان ثروتمند غیر فناوری ممکن است از برخی از این ربات ها آگاه نباشند.

Luzia مستقر در اسپانیا در تلاش است تا فناوری چت بات هوش مصنوعی را از طریق یک ربات مبتنی بر واتس اپ به کاربران معرفی کند.

این شرکت که در سال ۲۰۲۳ توسط آلوارو مارتینز هیگز، خاویر آندرس و کارلوس پرز تأسیس شد، در تلاش است تا به بازار اسپانیایی و پرتغالی زبان چت بات ها بپردازد.

استفاده از Luzia بسیار آسان است. می توانید چت بات را به عنوان یک مخاطب در گوشی خود ذخیره کنید و در واتس اپ یا تلگرام با آن شروع به صحبت کنید.

بنیانگذاران Luzia از چپ: خاویر آندرس، کارلوس پرز، و آلوارو مارتینز هیگز

این استارتاپ اعلام کرد تا به امروز بیش از ۱۷ میلیون کاربر با Luzia تعامل داشته اند که ۸ میلیون نفر از آنها به صورت ماهانه فعال هستند. در حالی که به کاربران فعال روزانه خود اشاره ای نکرد، این استارتاپ گفت که روزانه ۱۳ میلیون درخواست دریافت می کند.

Martínez Higes گفت که اکثر مردم Luzia را به عنوان مخاطب ارسال می کنند تا دوستان خود  با ربات چت کنند.

این شرکت از شماره تلفن شما برای شناسایی کشوری که در آن هستید استفاده می کند و شروع به صحبت به زبان اسپانیایی یا پرتغالی می کند.

از آنجایی که شرکت در حال گسترش در ایالات متحده است، Luzia شروع به صحبت به زبان انگلیسی می کند، اما اگر با آن به زبان اسپانیایی صحبت کنید، به طور پیش فرض به زبان اسپانیایی خواهد بود. اما با توجه به اینکه به فناوری GPT متکی است، می تواند به زبان های دیگر نیز مکالمه کند.

Luzia در حال حاضر با کاربران برزیل، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، مکزیک و اکنون ایالات متحده سازگار است.

“ایده این است که Luzia را به کاربرانی که ممکن است درباره مدل‌های هوش مصنوعی ندانند، معرفی کنیم. “

این شرکت گفت که بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار این ربات را با یک دستیار صوتی مانند سیری یا الکسا مقایسه می کنند. در حالی که برنامه یک پیام اولیه ورود به سیستم را با برخی از موارد استفاده نشان می‌دهد، استارت‌آپ به طور فعال پیام‌های آموزشی را برای کاربران ارسال نمی‌کند تا آنها را از مجموعه‌های مختلف ویژگی‌ها مطلع کند.

این شرکت از ترکیبی از مدل‌هایی مانند GPT 3.5/4، Llama و Kandinsky برای تقویت تعامل استفاده می‌کند.

درست مانند هر چت ربات دیگری، کاربران می توانند از Luzia بخواهند که متنی برای ایمیل ایجاد کند یا به سوالات پاسخ دهد.

آنها همچنین می توانند یک یادداشت صوتی یا یک فایل صوتی را برای ربات ارسال کنند تا آن را رونویسی کند. به علاوه، Luzia می تواند تصاویر را بر اساس دستور داده شده تولید کند.

Luzia اخیراً ۱۰ میلیون دلار سرمایه در سری A به رهبری Khosla Ventures جمع آوری کرده است.

سرمایه گذاران دیگری مانند تالار مشاهیر بسکتبال پائو گسول، A* Capital، Abstract Ventures، FJ Labs، Globo Venture، Mike Santos از Technisys، Sean Ryan از Sean Investments LTD و Grupo Product شرکت کردند. قبل از این دور، این شرکت ۳ میلیون دلار جمع آوری کرده بود.

این شرکت در حال حاضر ربات را آزاد نگه می دارد و بر رشد و ایجاد ارزش کاربری تمرکز می کند.

مارتینز هیگز گفت:

“ما ابزارهای کسب درآمد مانند باز کردن قفل پیام های نامحدود، رونویسی طولانی مدت و دسترسی به مدل های بهتر از طریق برنامه های پولی را دیده ایم. اما آنها به سرعت در حال تبدیل شدن به کالا در صنعت هستند. اگر با آن مسیر می رفتیم، مرده بودیم.”

آدینا تکلو، یکی از شرکای Khosla Ventures، گفت که Luzia موقعیت خوبی برای رسیدگی به بازار دستیار شخصی دارد. و افزود که پرداختن به بازار LatAm و شبه جزیره ایبری یک فرصت بزرگ است.

“من مدتی است که به این فضا نگاه می کنم – چگونه هوش مصنوعی واقعاً می تواند تعاملات مصرف کننده را تقویت کند. در Luzia، ما شاهد یک تیم قوی با درک بسیار عمیق از پایگاه مصرف کننده خود بودیم که منجر به کشش اولیه هیجان انگیز شد. محصول آنها واقعاً در بین مصرف کنندگان اسپانیایی و پرتغالی طنین انداز است و داشتن چنین جذب کاربر اولیه چشمگیر است.”

امسال، Khosla روی چندین استارت‌آپ که بر روی فناوری هوش مصنوعی و LLM کار می‌کنند، از جمله برنامه مربی خواندن Ello و برنامه یادگیری مکالمه Quazel سرمایه‌گذاری کرده است .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا