Lyft میخواهد قیمتهای افزایشی را از بین ببرد
به گزارش اپ خونه، Lyft کرایه ها را کاهش داده است تا مسافران بیشتری را ایمن کند و این کار می کند. اما این موفقیت با هزینه به معنای واقعی کلمه همراه بوده است.
شرکت راید-هیل طی سهماهه دوم سال ۲۰۲۳ درآمد خود را از افزایش سوارکاران و کاهش درآمد به ازای هر سوارکار گزارش کرد. به گفته مدیرعامل دیوید ریشر، این اختلاف با تصمیم شرکت برای “قیمت مطابق با بازار” تقویت شد.
درآمد Lyft به ازای هر سواری تقریباً ۵٪ نسبت به سه ماهه کاهش یافت، در حالی که تعداد سواری های فعال در سه ماهه دوم به ۲۱,۴۸۷ سوار افزایش یافت که از ۱۹,۵۵۲ در سه ماهه اول افزایش یافت.
به نظر میرسد Lyft نه تنها تلاش میکند تا قیمتها را با اوبر رقابتی نگه دارد، بلکه در تلاش است تا قیمتهای افزایشی یا همان طور که این شرکت آن را «پایه تایم» مینامد، از بین ببرد.
Risher گفت که افزایش قیمتها ممکن است برای انگیزه دادن به رانندگان بیشتر در زمان اوج خدمات موثر باشد، اما زمانی که مسافران نمیخواهند هزینههای گزافی را فقط برای بازگشت به خانه بعد از کار پرداخت کنند، به عنوان یک سرکوب کننده تقاضا عمل میکند.
ریشر گفت: «[قیمتگذاری اولیه] شکل بدی از افزایش قیمت است. به خصوص بد است زیرا مسافران با شور و شوق آتشین از آن متنفرند. و بنابراین ما واقعاً در تلاشیم تا از شر آن خلاص شویم، و از آنجایی که ما یک منبع خوب درایور داریم… به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»
به گفته سخنگوی Lyft، عرضه راننده Lyft بالاترین میزان خود در سه سال گذشته است (بیش از ۲۰٪ نسبت به سال گذشته) و میانگین ساعات کاری هر راننده فعال به بالاترین سطح جدید بالاتر از سطح ۲۰۱۹ رسیده است.
ریشر خاطرنشان کرد که این امر به کاهش ۳۵ درصدی سهم سفرهای متاثر از افزایش قیمت نسبت به سه ماهه اول کمک کرده است.
مدیر اجرایی گفت: “این یک پیامد درآمد دارد – ما در واقع پول کمتری می گیریم. اما برای سواری های ما خوب است و برای نتایج کلی بازار ما خوب است.”
دستکم در کوتاهمدت، کاهش قیمتهای افزایشی ممکن است به عنوان یک تمایز برای Lyft عمل کند، زیرا همچنان به رقابت با Uber ادامه میدهد.