خودرو

Lyft کاهش قابل توجه در شرکت سواری-hailing انجام می دهد

به گزارش اپ خونه، دیوید ریشر، مدیرعامل تازه منصوب شده Lyft، روز ۲۱ آوریل در ایمیلی به کارمندان گفت که این شرکت به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی، نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ریشر گفت که تجدید ساختار بخشی از برنامه Lyft برای “برآوردن بهتر نیازهای سواران و رانندگان” است.

این شرکت تأیید کرد که با وجود اخراج های آتی، دستورالعمل خود را برای سه ماهه اول تغییر نداده است.

چیزی که کمتر واضح است این است که چگونه این ممکن است بر برنامه های خارج از سواری مانند سرویس اشتراک دوچرخه آن تأثیر بگذارد.

اخراج ها متوجه بیش از ۴۰۰۰ کارمند تمام وقت شرکت خواهد شد. کارمندان از طریق ایمیلی که در ۲۷ آوریل ارسال خواهد شد، متوجه خواهند شد که آیا شغلی دارند یا خیر.

Lyft تعداد افرادی را که اخراج می شوند را فاش نمی کند. یک گزارش WSJ به نقل از منابع ناشناس می گوید که حدود ۱۲۰۰ کارگر، ۳۰ درصد از کل نیروی کار آن، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

ریشر، یک مدیر خرده‌فروشی سابق در آمازون، پس از کناره‌گیری لوگان گرین و جان زیمر، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت در ماه گذشته، سمت مدیرعاملی Lyft را بر عهده گرفت .

ریشر در ایمیل توضیح داد که تصمیم گرفته است به شرکت کمک کند تا به دو هدف اصلی خود دست یابد.

او می‌نویسد:

«Lyft دو هدف دارد که به یکدیگر مرتبط هستند: ما به سوارکاران کمک می‌کنیم تا بتوانند زندگی خود را با هم بگذرانند، و به رانندگان راهی برای کار ارائه می‌دهیم که به آنها امکان کنترل زمان و پول را می‌دهد.»

«ما باید شرکتی سریع‌تر باشیم که در آن همه به سواران و رانندگان ما نزدیک‌تر باشند تا بتوانیم این هدف را انجام دهیم و باید هزینه‌های خود را کاهش دهیم تا سواری مقرون‌به‌صرفه، درآمد قانع‌کننده برای رانندگان و رشد سودآور ارائه کنیم.

ما قصد داریم از این پس‌اندازها برای سرمایه‌گذاری در قیمت‌های رقابتی، زمان‌های تحویل سریع‌تر و درآمد بهتر راننده استفاده کنیم. همه اینها ما را ملزم می کند که اندازه خود را کاهش دهیم و نحوه سازماندهی خود را بازسازی کنیم.»

این حرکت ممکن است برای کسانی که از نزدیک Lyft و تلاش های آن برای همگامی با رقیب اوبر را دنبال می کنند، تعجب آور نباشد.

ریشر در مصاحبه ای در اواخر ماه مارس گفت که Lyft ممکن است پیشنهاد سواری های مشترک خود را کنار بگذارد و تغییرات دیگری در مدل کسب و کار خود ایجاد کند تا بر تجارت اصلی خود در حمل و نقل و سودآوری تمرکز کند.

او تعدادی دیگر از محصولات و خدماتی را که ممکن است ناپدید شوند، فهرست کرد، از جمله Wait & Save، که به سواران در مناطق خاصی اجازه می دهد اگر منتظر بهترین راننده باشند، کرایه کمتری بپردازند.

ریشر در آن زمان گفت:

«این امکان وجود دارد که ما دیگر به هر دوی اینها نیاز نداشته باشیم و بتوانیم تمام منابع خود را بر انجام تعداد کمتری از کارها بهتر متمرکز کنیم. شاید زمان آن رسیده باشد که بگوییم سواری های مشترک برای مدتی عالی بودند، اما زمان آن رسیده است که آن را کنار بگذاریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا