نرم افزار موبایل

Mastodon با جدیدترین ویژگی خود با مشکل ‘reply guys’ مقابله می کند

به گزارش اپ خونه، آخرین به‌روزرسانی Mastodon با مشکلی مقابله می‌کند که کاربران توییتر آن را reply guys می نامند.

یک اصطلاح محاوره ای برای مردانی که به طور منظم به پست های زنان به شیوه ای بیش از حد آشنا پاسخ می دهند در حالی که غریبه اند، یا افرادی که در زمینه هایی که حتی با آن آشنایی ندارند تخصصی نظر می دهند.

اکنون، با شروع برنامه Mastodon برای اندروید، این شرکت در حال آزمایش یک یادآوری ساده است که وقتی کسی می خواهد به یک غریبه پاسخ دهد ظاهر می شود.

یادآوری‌ها همچنین ممکن است شامل کمی زمینه باشند – مثلاً اگر فرد غریبه در زمینه خود متخصص است، یا اگر پستی که کاربر به آن پاسخ می‌دهد قدیمی است – برای جلوگیری از نظرات غیر ضروری یا غیر مفید اطلاع می دهد.

یوگن روچکو، بنیانگذار و مدیر عامل Mastodon توضیح می دهد :

«در حالی که ما در حال بررسی چندین راه مختلف برای مقابله با این مشکل هستیم، ایده ای که امروز با آن آزمایش می کنیم به سادگی به مردم یادآوری می کند که چه زمانی می خواهند به یک غریبه پاسخ دهند. ما همچنین معتقدیم که با نشان دادن کمی اطلاعات در مورد شخصی که می‌خواهید با او صحبت کنید، می‌توانیم از برخی موقعیت‌های ناخوشایند مانند توضیح چیزی برای یک متخصص در یک زمینه خاص جلوگیری کنیم.»

به علاوه این ویژگی به کاربران زمانی که به پستی که بیش از سه ماه از آن می گذرد پاسخ می دهند یادآوری می کند، زیرا این موارد دیگر بخشی از یک بحث فعال محسوب نمی شوند.

پست‌های قدیمی‌تر کاربران اغلب به اشتباه ظاهر می‌شوند و باعث پاسخ‌ها می‌شوند، زیرا شخصی موضوع خاصی را جستجو کرده و با یک پست در نتایج جستجو مواجه شده است.

کاربران می‌توانند با ضربه زدن بر روی دکمه «Got it» یا «Don’t remind me again»، هشدارها را رد کنند.

این شرکت می‌گوید ویژگی‌های جدید ابتدا در برنامه Mastodon برای اندروید راه‌اندازی می‌شوند، اما به زودی در برنامه iOS نیز وارد خواهند شد. اگر آزمایش موفقیت آمیز باشد، Mastodon آنها را به رابط وب نیز می آورد.

این ایده که تغییر های کوچک می‌تواند به تغییر رفتار کاربر کمک کند، چیزی است که توییتر، که اکنون X نامیده می‌شود، قبلاً از آن به نفع خود استفاده کرده بود – حداقل در دوران قبل از ایلان ماسک.

برای مثال، این شرکت یادآورهایی را ظاهر می‌کند که از کاربران می‌پرسد آیا واقعاً مقاله‌ای را که می‌خواهند بازتوییت کنند خوانده‌اند یا خیر ، یا از آن‌ها می‌خواهد به جای گرفتن اسکرین شات، توییت را به اشتراک بگذارند .

مهم‌تر از همه، ویژگی‌ای اضافه کرد که کاربران را وادار می‌کرد تا در پاسخ‌های/ریپلای های «مضر» مانند جملات توهین آمیز تجدیدنظر کنند .

داده‌های داخلی توییتر نشان می‌دهد که این حرکت‌های کوچک می‌توانند کار کنند، زیرا ۳۴ درصد از افراد پس از مشاهده این درخواست، پاسخ اولیه خود را اصلاح کردند یا تصمیم گرفتند که اصلاً پاسخ خود را ارسال نکنند.

این شرکت همچنین دریافت که پس از یک بار درخواست، افراد در دفعات بعدی ۱۱ درصد پاسخ های توهین آمیز کمتری دادند. این نشان می دهد که استفاده از تلنگر می تواند تأثیر طولانی تری داشته باشد.

اما از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از تلنگرها می‌تواند مکالمه را در پلتفرم، که قرار است مکانی برای به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده‌های شخصی باشد، خفه کند. به همین دلیل، باید تعادلی بین تلنگرهای مفید و آزادی بیان وجود داشته باشد.

در مورد Mastodon، قاب‌بندی ویژگی جدید به‌عنوان یک «آزمایش» به شرکت این امکان را می‌دهد که در هنگام جمع‌آوری داده‌های بیشتر در مورد سودمندی نوج‌ها، زمان یا تعداد دفعات ظاهر شدن تلنگرها برای کاربران را تغییر دهد یا، اگر متوجه شد که حرکت‌ها مفید نیستند، می‌تواند آزمایش را پایان دهد و چیز جدیدی را امتحان کند.

روچکو می افزاید:

«به طور کلی، ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که افراد در Mastodon تجربه لذت بخشی از پست کردن دارند. ما بارها و بارها می شنویم که چقدر مردم از آمدن به Mastodon برای گفتگوی واقعی با افراد واقعی لذت می برند و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به همین منوال باقی می‌ماند.»

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا