Mozaic بیست میلیون دلار برای ساخت راه حل تقسیم پرداخت برای سازندگان جمع آوری می کند
به گزارش اپ خونه، سازندگان اغلب با همکاران مختلف برای پروژه های مختلف کار می کنند و تقسیم پرداخت ها با دیگران یکی از بزرگترین چالش ها برای سازندگان است.
Mozaic (قبلا Jammber ) در تلاش است تا این مشکل را از طریق طیف وسیعی از راه حل های خود از جمله API ها و افزونه های Chrome حل کند.
این شرکت ۲۰ میلیون دلار سرمایه سری A را از Volition Capital جمع آوری کرده است.
Mozaic تا به امروز بیش از ۲۷ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند Rise of the Rest، Maverick Nashville و مدیر صنعت موسیقی Joe Galante جمع آوری کرده است.
این استارتآپ توسط مدیرعامل مارکوس کاب و معاون رشد ریچل نپ در سال ۲۰۱۵ با هدف توسعه ابزارهایی برای مدیریت بخشهای مختلف تجارت موسیقی، از مدیریت اعتبار گرفته تا فروش بلیط، تأسیس شد.
کاب گفت، در حالی که در ابتدا شرکت تصمیم گرفت بر جنبههای B2B موسیقی تمرکز کند، Mozaic تصمیم گرفت با استفاده از تجربه خود در مدیریت پروژه موسیقی در سال ۲۰۲۰، به دلیل همهگیری، به ایجاد یک محصول پرداخت مشارکتی بپردازد.
«برای آزمایش تناسب محصول/بازار بالقوه، ما یک تابلوی فروش پاورپوینت را در حدود ۲ روز جمع آوری کردیم و با ۲۰۰ توزیع کننده موسیقی تماس گرفتیم. وقتی ۶۰ LOI (نامه مقاصد) در عرض ۳۰ روز وارد شد، نشان داد که محور انتخاب درستی است. ما به مسیر جدید متعهد شدیم و بتای اولیه حدود ۱۶ ماه بعد در ژانویه ۲۰۲۲ فعال شد.»
ایده این بود که سازندگان از راهحلهایی مانند PayPal، CashApp، Venmo و Zelle دور شوند، که اگر همکارانشان در کشوری بودند که این راهحلها وجود نداشت، ممکن بود کارساز نباشد.
محصول اصلی Mozaic API آن است که می تواند به راحتی به پلتفرم هایی مانند Spotify، YouTube، Twitch و سایر راه حل های سفارشی متصل شود.
Jason Hadshian Made By Us Music و Creative Space & Events – که با هنرمندانی مانند ۵۰ Cent، P Diddy، The Clipse و Rihanna کار کرده است – از راه حل Mozaic برای خودکارسازی پرداخت به مشتریان استفاده می کند.
کاب گفت که معمولاً یک آهنگ سه تا پنج همکار دارد و فقط خالق فوراً پول می گیرد. سپس آنها باید پول را تقسیم کنند. بسیاری از اوقات، تقسیم پرداخت ها نیز یک مشکل طراحی بود زیرا هیچ راهی برای تعریف این تقسیمات با قوانین وجود نداشت.
او گفت که Mozaic دارای قراردادهای هوشمند مبتنی بر JSON (نه از نوع بلاک چین) است که به طور خودکار پرداخت ها را بر اساس قوانین آن پروژه به همکاران مختلف ارسال می کند.
هنرمندان به طور مستقیم پرداخت ها و گزارش های مربوط به پروژه های مختلف را بر روی پلت فرم دریافت می کنند.
اگر حسابی ندارند، باید با اطلاعات اولیه ثبتنام کنند تا پرداختها را بهطور خودکار شروع کنند. Mozaic برای خدمات خود ۱.۹۹% + ۱ دلار برای هر تراکنش (با سقف ۲۵ دلار) کارمزد دریافت می کند.
یکی از مدیران صنعت موسیقی گفت که شرکتهای پخش و توزیعکنندهها سیستمهای خاص خود را دارند، اما طبیعتاً پر زحمت هستند و بسیاری از گزارشها دستی هستند.
این برای همکاران خسته کننده است، زیرا آنها باید چندین بار با شفافیت بسیار کمی در فرآیند پیگیری کنند. بنابراین چیزی مانند Mozaic می تواند راه حل خوبی باشد. اما برای پذیرش گستردهتر، API استارتآپ باید با سیستمهای قدیمی خود لیبل ها کار کند.
توزیع کنندگان مدرن مانند DistroKid هستند. ByteDance’s SoundOn در حال ایجاد الگوریتم های تقسیم حق امتیاز خودکار در راه حل های خود هستند. با این حال، Mozaic معتقد است که به دلیل صلاحیت فرامرزی، راه حل های آن به خوبی اتخاذ خواهد شد.
کاب گفت که لیبل ها و خانههای سازنده که میخواهند در این فضا رقابتی باشند، باید راهحلهای مدرن را برای پرداخت به موقع به هنرمندان اتخاذ کنند. در غیر این صورت، خطر از دست دادن آنها را دارند.
در حالی که Mozaic با صنعت موسیقی بسیار کار کرده است، اما گفته است که راه حل این استارت آپ با سازندگان مختلف از YouTubers گرفته تا پخش کننده های توییچ و نویسندگان خبرنامه به خوبی کار می کند.
برای سهولت تقسیم پرداختها برای سازندگان، این شرکت در ماه ژانویه یک برنامه افزودنی کروم و یک برنامه تلفن همراه را در حالت فقط دعوت راهاندازی میکند و قصد دارد آن را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ در دسترس همه سازندگان قرار دهد.
کاب گفت:
«چیزی که من شخصاً بیشتر از همه در مورد آن هیجانزده هستم، یک افزونه Chrome است که به شما امکان میدهد تقسیمبندیها را به هر چیزی اضافه کنید. آن افزونه کروم در YouTube، Etsy، Spotify و GitHub کار خواهد کرد و این کار به آسانی تگ کردن دوستان خود در صفحات محصول است.»
Mozaic همچنین در حال کار بر روی یک وب سایت برای مشاغل برای گزارش بهتر و تقسیم درآمد یا فروش وابسته است.
جریان نقدی شرکت از امسال مثبت است و حتی پس از برنامهریزی برای گسترش تیم خود از طریق سرمایههای تازه جمعآوریشده، قصد دارد نزدیک به سوددهی بماند.
لری چنگ، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Volition Capital، گفت که این شرکت سرمایه گذاری در مرحله رشد با بسیاری از برندها به رهبری سازندگان کار کرده است و مشکل تقسیم پرداخت بار بزرگی بر دوش آنها است.
او گفت که حتی برخی از هنرمندان شناخته شده تیم حسابداری یا تامین مالی خود را ندارند تا بتوانند تمام پیچیدگی ها را مدیریت کنند.
چنگ، که در هیئت مدیره GameStop نیز حضور دارد، اضافه کرد که با توجه به اینکه verticals خلاقانه جایگزین مانند YouTube Gaming در حال افزایش است، Mozaic موقعیت خوبی برای استفاده از این روند دارد.