اخبار اینترنت

گوگل، یوتیوب را به خودروهای بیشتری می آورد که از Polestar شروع می شود

به گزارش اپ خونه، گوگل در رویداد I/O خود اعلام کرد که یوتیوب در تمامی خودروهای مجهز به گوگل در دسترس خواهد بود و از خودروهای Polestar شروع می شود.

گسترش دسترسی یوتیوب در حالی اتفاق می‌افتد که امروزه وسایل نقلیه جدید بیشتری از سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی پیشرفته بهره می‌برند که نوید افزودن سطوح جدیدی از راحتی و سرگرمی را به زندگی رانندگان و مسافران می‌دهند.

چیزی که اغلب عملی به نظر می رسد، نمایشگرهای بیشتر است، هم در جلو برای راننده و هم در عقب برای سرنشینان.

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه می توانند از طریق Android Auto به YouTube دسترسی داشته باشند، برنامه ای که از طریق تلفن اندرویدی اجرا می شود و به صورت بی سیم با وسیله نقلیه ارتباط برقرار می کند تا به رانندگان اجازه دهد به برنامه های خود در صفحه نمایش خودرو دسترسی داشته باشند.

با این حال، این جدیدترین ادغام برای خودروهایی که گوگل داخلی دارند است.

به عبارت دیگر، این سیستم عامل برای خودروهایی در دسترس است که از سیستم عامل Android Automotive استفاده می‌کنند، سیستم عاملی که از یک سیستم‌عامل متن باز مبتنی بر لینوکس ساخته شده است.

به جای استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، گوگل آن را تغییر داد تا خودروسازان بتوانند از آن در خودروهای خود استفاده کنند و به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل مانند Maps، Assistant و Play اجازه می‌دهد مستقیماً در خودرو ادغام شوند.

به گفته این شرکت، مانند سایر سرویس های ویدیویی و بازی مبتنی بر گوگل، یوتیوب فقط برای مسافران و زمانی که خودرو پارک شده است در دسترس خواهد بود.

Polestar 2 اولین وسیله نقلیه ای بود که گوگل در آن تعبیه شده بود ، و اوایل امسال، این خودروساز اعلام کرد که Polestar 3 دارای راه حل نقشه برداری HD گوگل است .

راه اندازی یوتیوب مرحله منطقی بعدی است. گوگل انتظار دارد در هفته ها و ماه های آینده شراکت های بیشتری را با خودروسازان اعلام کند.

گوگل شراکت با ولوو و مرسدس را اعلام کرده است .

لازم به ذکر است که معامله مرسدس اندکی با این پیشنهاد گسترده تر متفاوت است. مرسدس آن را به عنوان یک قرارداد مجوز توصیف کرده است که پلتفرم نقشه های گوگل، ابر و یوتیوب را به خودروهای آینده مرسدس بنز مجهز به سیستم عامل نسل بعدی این خودروساز به نام MB.OS خواهد آورد.

گوگل همچنین در رویداد I/O راه های جدیدی را برای بازی در خودرو اعلام کرد.

اکنون، خودروهایی که دارای گوگل داخلی هستند نیز می‌توانند بازی‌های GameSnacks برای Android Auto را انجام دهند.

GameSnacks پلتفرمی است که مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک مانند Solitaire یا Beach Buggy Racing را ارائه می‌دهد که برای بازی در زمان انتظار برای شارژ شدن ماشین یا زمانی که بچه‌ها را از مدرسه می‌برید، عالی هستند.

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود گفت که انتظار دارد تعداد خودروهای مجهز به گوگل تا پایان سال جاری دو برابر شود.

این شرکت مبنایی ارائه نکرده است، اما گوگل در حال حاضر در وسایل نقلیه در طیف وسیعی از برندها مانند شورولت، رنو، ولوو و هوندا ساخته شده است، به این معنی که انقلاب بازی‌های داخل خودرو فرصت بیشتری برای شروع به کار دارد.

سایرین در صنعت خودرو به دنبال فرصت‌های دیگر بازی‌های داخل خودرو بوده‌اند. Polestar، همراه با BYD و Hyundai، همچنین با انویدیا همکاری می‌کند تا سرویس بازی ابری درخواستی این شرکت، GeForce Now را به خودروهای خاصی ارائه دهد.

تسلا مدت‌هاست که بازی‌های درون خودرویی را ارائه می‌کند و سال گذشته مجموعه هزاران بازی Steam را در وسایل نقلیه خود یکپارچه کرده است.

و سال گذشته، BMW با پلتفرم بازی AirConsole همکاری کرد تا مجموعه‌ای از بازی‌های تک نفره و چندنفره را به خودروهای جدید ارائه دهد که با سری ۷ BMW 2023 شروع می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا