استارتاپ

Neobank Vexi میلیون‌ها دلار جمع‌آوری می‌کند تا به جوانان مکزیکی کارت‌های اعتباری با نرخ بهره پایین‌تر ارائه دهد

به گزارش اپ خونه، گرفتن کارت اعتباری چیزی است که اکثر آمریکایی ها آن را بدیهی می دانند.در کشورهایی مانند مکزیک، این تلاش بسیار دشوارتر و کمتر رایج است .

در واقع، کمتر از ۲۰ درصد از جمعیت به نوعی از اعتبار دسترسی دارند و تنها ۱۰ درصد آنها دارای کارت اعتباری هستند.

در سال‌های اخیر، تعدادی از استارت‌آپ‌ها به وجود آمده‌اند تا گزینه‌های بیشتری را به مکزیکی‌های محروم ارائه دهند تا بتوانند مشارکت خود را در این کشور افزایش دهند.

یکی از این استارت آپ ها Vexi است . مدیر اجرایی سابق سیتی روخو بلاسکز این شرکت را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد و بعداً گابریلا استرادا (که همچنین بیش از ۹ سال را در سیتی گذراند)، سینتیا مرلوس، سالوادور میشل و کارلوس فرانکو به عنوان یکی از بنیانگذاران به او پیوستند.

مرلوس که به عنوان مدیر اجرایی شرکت خدمت می کند، گفت: همه بنیانگذاران در خانواده های طبقه متوسط ​​بزرگ شده اند و شخصاً برای کمک به طبقه متوسط ​​نوظهور آمریکای لاتین برای دسترسی به خدمات مالی بهتر سرمایه گذاری می کنند.

«همه ما از خانواده های طبقه متوسط ​​اینجا در مکزیک آمده ایم. ما به مدارس دولتی رفتیم و برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای مدارس خصوصی یا تحصیل در خارج از کشور واقعا سخت کار کردیم. ما واقعاً می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم و هر روز با مشتریان خود شاهد این تغییر هستیم.»

بنیانگذاران Vexi

بنیانگذاران Vexi

Vexi از مکزیکو سیتی خود را به عنوان یک نئوبانک معرفی می کند، اما هنوز حساب های چک یا پس انداز ارائه نمی دهد.

در حال حاضر، تنها پیشنهاد آن یک کارت اعتباری است که از طریق American Express بدون استفاده از صادرکننده یا پردازشگر شخص ثالث ارائه می کند. به گفته مرلوس، این به شرکت کمک می کند تا از طریق کارمزدهای مبادله ای درآمد بیشتری کسب کند – به اندازه ۳ برابر استارتاپ هایی که از اشخاص ثالث استفاده می کنند.

پیشنهاد Vexi همچنین شامل اقساط بدون بهره، برگشت نقدی، بیمه خرید و نرخ های سود “رقابتی” است.

منظور از رقابت، در محدوده ۲۹٪ تا ۷۹٪ است که در ایالات متحده بسیار بالا در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، مرلوس اشاره کرد که در مکزیک، به طور قابل توجهی پایین تر از نرخ بهره وام های خرد است.

مرلوس گفت: «در مکزیک، از هر ۱۰ نفر تنها ۱ نفر به کارت اعتباری دسترسی دارند، عموماً به این دلیل که درآمدشان کمتر از آنچه بانک های سنتی نیاز دارند یا به دلیل اینکه در اقتصاد غیررسمی به دلیل فقدان منابع رسمی شغل کار می کنند، دارند. به همین دلیل است که ما با پول نقد و اعتبارات خرد با بهره بالا رقابت می کنیم تا با آن بانک های سنتی.»

حدود ۷۵ درصد از دارندگان کارت Vexi بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند و میانگین درآمد آنها ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه است.

تقریباً ۶۰٪ از مشتریان آن خوداشتغال هستند یا کسب و کار خود را اداره می کنند – اکثر آنها گزارش داده اند که از کارت ها برای خرید لوازم تجاری استفاده می کنند.

مرلوس و استرادا می گویند سیستم امتیازدهی اعتباری داخلی این شرکت به آن اجازه می دهد تا کارت های اعتباری را به صورت ردیفی ارائه دهد تا وام دادن آن مسئولیت پذیر باشد.

همانطور که کاربران شایستگی اعتبار خود را ثابت می کنند، محدودیت های اعتباری – و امتیازات – افزایش می یابد در حالی که نرخ بهره آنها کاهش می یابد.

همچنین، این زوج ادعا می‌کنند که کاربران آنقدر مشتاق ایجاد اعتبار هستند که سخت کار می‌کنند تا مطمئن شوند که پرداخت‌ها را به موقع انجام می‌دهند و دسترسی خود را از دست نمی‌دهند.

این برنامه همچنین اطلاعات آموزشی ارائه می دهد تا کاربران در مورد نحوه مدیریت بهتر امور مالی و مخارج خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

استرادا، که به عنوان مدیر عامل Vexi فعالیت می کند، گفت:

“چشم انداز ما این است که از فناوری، استعداد، اشتیاق و تجربه خود برای شکستن دور باطلی استفاده کنیم که در آن یک فرد در آمریکای لاتین نمی تواند به اولین خط اعتباری برای شروع سابقه اعتباری خود دسترسی داشته باشد و در گرفتن وام های با بهره بالا که هرگز نمی تواند آنها را بازیابی کند گیر می کند. “

مرلوس گفت : ” آنها می گویند من می خواهم به مردم نحوه رانندگی ماشین را آموزش دهم، بنابراین به آنها یک نیسان می دهیم زیرا آنها در حال یادگیری رانندگی یک ماشین هستند یا به عبارت دیگر محصولات بسیار ابتدایی. اما کاری که ما متفاوت انجام می دهیم این است که می گوییم خوب، من به شما نحوه رانندگی را یاد می دهم. “

“اما در حالی که شما شروع به رانندگی می کنید و همانطور که نشان می دهید در حال تبدیل شدن به یک راننده بهتر هستید، من ماشین بهتری به شما می دهم. یکی از مزیت‌هایی که این شرکت ارائه می‌دهد این است که به کاربران خود راهی می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراه خود، هزینه‌ها را با کارت‌های اعتباری پرداخت کنند.”

و امروز، این شرکت اعلام کرده است که ۸ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری A که توسط Magma Partners رهبری می‌شود، جمع‌آوری کرده است.

در پایان سال ۲۰۲۱، ۳.۷ میلیون دلار و حدود ۲۰ میلیون دلار بدهی از Accial Capital در پایان سال ۲۰۲۱ تضمین کرد.

سرمایه گذاران قبلی Alpha4Ventures، Noa Capital و Pomona Impact نیز به همراه حامیان جدید Redwood Ventures و US- در سری A شرکت کردند.

ما از سال ۲۰۲۰ حامیان قوی Vexi بودیم و تصمیم گرفتیم ادامه دهیم زیرا تیم Vexi در حال حل یک مشکل واقعی برای آمریکایی‌های لاتین است. ما مشتاقیم که از آنها در ساختن آینده مالی جامعه مکزیک حمایت کنیم .

Vexi می‌گوید که از سرمایه‌های جدید برای رشد پایگاه مشتریان خود، استعدادهای جدید برای تقویت تیم و تقویت پشته فناوری اختصاصی و الگوریتم‌های ریسک استفاده خواهد کرد.

در حالی که شرکت از افشای ارقام درآمد سخت خودداری کرد، مرلوس گفت که این شرکت شاهد رشد ۴ برابری درآمد خود در ۲۴ ماه گذشته بوده است.

استرادا گفت : « ما توانستیم به ۲.۵ میلیون درخواست با کمتر از ۴ میلیون دلار سرمایه جمع آوری شده قبل از این سری A برسیم. »

این شرکت تاکنون حدود ۸۵۰۰۰۰ کارت اعتباری صادر کرده است.

مرلوس به TechCrunch گفت: «ما به یک روش رشد پایدار اعتقاد داریم، سرعت پایین‌تری شاید در مقایسه با سایر استارت‌آپ‌ها، اما با اقتصاد واحد مثبت و قوی. این واقعیت به خودی خود به ما این امکان را داد که در طول همه‌گیری راه‌اندازی کنیم و شرکت ما را برای مقابله با رکود اقتصادی قوی‌تر می‌کند.»

در حال حاضر، Vexi تنها بر بازار مکزیک متمرکز شده است، که به خودی خود بسیار بزرگ است – با جمعیتی نزدیک به ۱۲۷ میلیون نفر. در نهایت، قصد دارد در خارج از کشور به سایر نقاط LatAm گسترش یابد.

از دیگر استارت آپ های مکزیکی در این فضا می توان به Stori ، Klar و ZenFi اشاره کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا