اخبار اینترنت

OpenAI پیش‌نمایش طرح تجاری ChatGPT را انجام می‌دهد و کنترل‌های حریم خصوصی جدیدی را راه‌اندازی می‌کند

به گزارش اپ خونه، OpenAI می گوید که قصد دارد یک ردیف اشتراک جدید را برای ChatGPT، چت ربات وایرال مبتنی بر هوش مصنوعی خود ، که متناسب با نیازهای مشتریان سازمانی است، معرفی کند.

OpenAI که ChatGPT Business نامیده می شود، پیشنهاد آینده را به عنوان “برای حرفه ای هایی که به کنترل بیشتری بر روی داده های خود نیاز دارند و همچنین شرکت هایی که به دنبال مدیریت کاربران نهایی خود هستند” توصیف می کند.

OpenAI در یک پست وبلاگی نوشت :

«ChatGPT Business از خط‌مشی‌های استفاده از داده API ما پیروی می‌کند، به این معنی که داده‌های کاربران نهایی برای آموزش مدل‌های ما به‌طور پیش‌فرض استفاده نمی‌شوند. ما قصد داریم ChatGPT Business را در ماه های آینده در دسترس قرار دهیم.»

OpenAI قبلاً تلگراف کرده بود که در حال بررسی برنامه های پولی اضافی برای ChatGPT با رشد سریع این سرویس است. (نخستین سطح اشتراک، ChatGPT Plus ، در ماه فوریه راه اندازی شد و قیمت آن ۲۰ دلار در ماه است.)

طبق یک منبع ، تخمین زده می شود که ChatGPT تنها دو ماه پس از راه اندازی به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ژانویه رسیده است، که آن را به سریع ترین کاربرد رو به رشد مصرف کننده در تاریخ تبدیل کرده است.

OpenAI با کاوش در خطوط بالقوه جدید درآمد، پلاگین‌هایی را برای ChatGPT در ماه مارس راه‌اندازی کرد که با دادن دسترسی به منابع دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی شخص ثالث، از جمله وب، عملکرد ربات را گسترش داد.

علیرغم جنجال‌ها و چندین ممنوعیت ، ChatGPT ثابت کرده است که یک پیروزی تبلیغاتی برای OpenAI است، توجه رسانه‌های بزرگ را به خود جلب کرده و میم‌های بی‌شماری را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

اما اجرای آن یک سرویس گران است. به گفته سام آلتمن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل OpenAI، هزینه های عملیاتی ChatGPT چشم انداز است و به چند سنت در هر چت در مجموع هزینه های محاسبه می رسد .

فراتر از تجارت ChatGPT، امروز OpenAI ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به همه کاربران ChatGPT اجازه می دهد تاریخچه چت را خاموش کنند.

به گفته OpenAI، مکالماتی که با غیرفعال شدن سابقه چت شروع می‌شوند، برای آموزش و بهبود مدل‌های OpenAI استفاده نمی‌شوند و در نوار کناری تاریخ ظاهر نمی‌شوند.

اما آنها به مدت ۳۰ روز نگه داشته می شوند و “در صورت نیاز برای نظارت بر سوء استفاده” بررسی می شوند.

OpenAI

ویژگی‌های جدید حریم خصوصی برای کاربران ChatGPT آمده است – شاید با هدف کاهش ترس تنظیم‌کننده‌ها

اکنون می توان داده های ChatGPT را نیز صادر کرد. کاربران می توانند درخواست کنند که داده های خود در یک فایل به آدرس ایمیل مرتبط با حساب OpenAI آنها ارسال شود.

قابلیت‌های جدید با افزایش بررسی‌های نظارتی بر روی شیوه‌های داده OpenAI ارائه می‌شوند.

ایتالیا ماه گذشته ChatGPT را به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی ممنوع کرد و ادعا کرد که OpenAI به طور غیرقانونی داده های افراد را پردازش کرده و سیستمی را برای جلوگیری از دسترسی افراد زیر سن قانونی به ChatGPT پیاده سازی نکرده است.

فرانسه، اسپانیا و آلمان نیز بررسی OpenAI و خدمات تجاری آن را با تمرکز بر پایبندی به GDPR ChatGPT آغاز کرده اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا