استارتاپ

Primer، استارتاپ فناوری تجارت الکترونیک بریتانیا، یک سوم کارکنان خود را اخراج کرده است

به گزارش اپ خونه، Primer، یک استارت‌آپ بریتانیایی که توسط آلوم‌های Braintree و PayPal تأسیس شده و چارچوبی را برای بازرگانان برای ایجاد پشته‌های پرداخت آنلاین فراهم می‌کند، سال گذشته ۵۰ میلیون دلار با ارزش ۴۲۵ میلیون دلاری از سرمایه‌گذارانی مانند ICONIQ، Accel، Balderton Capital و Seedcamp جمع‌آوری کرد.  یک دور در بحبوحه یک دوره صعودی برای تجارت الکترونیک، با سطوح بی سابقه فعالیت خرید در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹ رخ داد.

امسال، آن فعالیت کاهش یافته است، و همینطور شرایط در این استارتاپ تجارت الکترونیک. TechCrunch آموخته و تأیید کرده است که Primer بخش بزرگی از کارکنان خود را به عنوان بخشی از یک تجدید ساختار کاهش داده است، زیرا به نظر می رسد با شرایط فعلی بازار سازگار شود و باند خود را در شرایطی که بسیاری معتقدند سال سختی در پیش است، گسترش دهد.

منابع می گویند که حدود ۸۵ کارمند یعنی یک سوم از کارکنان رها شده اند.

یکی از سخنگویان گفت: «ما می توانیم تأیید کنیم که تعداد کارکنانمان کاهش یافته است. مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال حاضر، با توجه به شرایط اقتصادی، مسیر ورود به سال جدید را اصلاح کرده‌ایم و آنچه را که فکر می‌کنیم گام‌های مناسبی برای محاسبه زمان‌های نامشخص پیش رو برداشته‌ایم».

داستان آنچه در اینجا می گذرد قابل توضیح است زیرا همین موضوع احتمالاً به تعدادی از استارتاپ ها (و شرکت های بزرگتر) در صنعت ضربه می زند.

طولانی‌تر و کوتاه‌تر آن این است که بازار گسترده‌تر تجارت الکترونیک امسال به عنوان اوج همه‌گیری کووید-۱۹ کاهش عمده‌ای در فعالیت داشته است – یا حداقل واکنش حاد شامل پوشاندن، فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از شلوغی فضاهای فیزیکی – فروکش کرده است. این فعالیت آن چیزی نبود که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند: بسیاری تصور می‌کردند که پس از اینکه تعداد زیادی از مردم به خرید آنلاین روی آوردند، «هرگز» به روش قبلی انجام کارها برنخواهند گشت.

 مردم به خرید از فروشگاه‌ها برمی‌گردند، اما مهم‌تر از آن، اقتصاد جهانی سرد شده، تورم بالا رفته و مردم کمتر خرج می‌کنند. بنابراین شرکت هایی که برای پاسخگویی به تقاضا توسعه یافته اند اکنون در حال تعدیل هستند.

این منجر به اخراج و تجدید ساختار حتی در برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این فضا شده است که ممکن است فکر می‌کردید برای مدیریت فراز و نشیب‌های اقتصادی به بهترین وجه مجهز هستند. به عنوان مثال، آمازون در آخرین درآمد سه ماهه خود هشدار داد که فروش کمتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت در دوره بحرانی تعطیلات خواهد بود. هزاران کارمند خود را تعدیل کرده و برخی از پرهزینه ترین حوزه های محصول خود را منطقی کرده است.

ممکن است اخیراً دیده باشید که برخی از تاریک‌ترین پیش‌بینی‌ها در طول جمعه سیاه و اولین تعطیلات آخر هفته متعاقب آن محقق نشدند. اما بخش خوبی از این فعالیت به خرده فروشان نسبت داده می شود که تخفیف های زیادی را برای تشویق خرید ارائه می دهند، بنابراین حاشیه ها در بلندمدت ضربه می خورند.

این فقط در انتهای بزرگ‌تر بازار خرده‌فروشی انجام نمی‌شود: فروشندگان کوچک‌تر و بسیاری از ارائه‌دهندگان فناوری به صنعت نیز افت را احساس خواهند کرد.

نقطه فروش منحصر به فرد Primer این است که یک رابط بسیار ساده و بدون کد ایجاد کرده است که معمولاً یک فرآیند بسیار پیچیده و پراکنده را کاهش می دهد – ایجاد یک پشته پرداخت و جریان حول خرید آنلاین، که شامل نه تنها تراکنش اصلی، بلکه پرداخت های بالقوه متفاوت است.

گزینه‌ها، افزودن کدهای وفاداری یا تخفیف، افزایش فروش به محصولات دیگر، مدیریت اطلاعات مشتری، تأیید در برابر کلاهبرداری و بسیاری موارد دیگر در مجموعه‌ای از جعبه‌های کشیدن و رها کردن برای مشتریانش که هم ویژگی‌های بیشتری را فراخوانی کنند و هم نحوه کار با یکدیگر را تجسم کنند. این یکپارچه سازی برای ده ها سرویس مختلف ارائه می دهد، که بر میزان پراکندگی فضا تأکید می کند.

پل آنتونی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پرایم، سال گذشته در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «ما در سال آینده یک مجموعه کامل برای کمک به بازرگانان در عملیات و قابلیت مشاهده پشته پرداخت ایجاد می کنیم».

با این حال، یک منبع می گوید که در حالی که این فرآیند برای سفارش یکپارچه بود، پیاده سازی آن کاملاً خودکار و سریع نبود.

آنها گفتند: “آنها با بازرگانان قرارداد امضا می کنند، اما زنده کردن آنها یک روند طولانی است.”

«آنها تا زمانی که زنده نباشند، درآمدزایی نمی کنند. از این رو، آنها تا زمانی که این گلوگاه را حل نکردند، تیم ها را کاهش دادند.»

با توجه به فشارهایی که در حال حاضر بسیاری از استارت‌آپ‌ها با جذب سرمایه می‌بینند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که پول بیشتری برای گسترش باند جمع آوری نکنید، بلکه کاهش هزینه‌ها برای تمدید آنچه در حال حاضر در بانک دارید، و این کاری است که Primer در اینجا انجام داده است.

منابع می گویند که هدف Primer از این بازسازی این است که باند خود را به بیش از دو سال افزایش دهد (که معتقد است انجام داده است). اکنون برنامه آن این است که به سرمایه گذاری در محصول با توسعه در آن جبهه که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، ادامه دهد.

مانند هر دوره رکودی، استدلالی برای اتوماسیون بیشتر در هر فرآیند وجود دارد تا هزینه ها را کاهش دهد و – به ویژه در مورد تجارت الکترونیک – فناوری کارآمدتری را برای سرعت بخشیدن و بستن فروش بیشتر به کار گیرد. اما این تنها در صورتی پابرجاست که فناوری از پس چالش برآید و مشتریان هدف در موقعیتی باشند که خودشان روی بهبودها سرمایه گذاری کنند. این فرصت و همچنین نفرین کار در هر اکوسیستمی است.

هدف Primer این است که به عنوان یکی از کمک کنندگان (و برندگان) در این فرآیند ظاهر شود.

با توجه به محیط اقتصادی چالش برانگیز،  معتقدیم که Primer برای بازرگانان و شرکا بیش از هر زمان دیگری ارزشمند است، زیرا آنها به دنبال افزایش کارایی در سازمان خود، کاهش هزینه ها، ایجاد وفاداری بیشتر مشتریان و راه اندازی در بازارهای جدید هستند – و این کار را بدون هیچ مشکلی انجام می دهند.

 سخنگو گفت: «در حالی که این تصمیم گیری ها همیشه دشوار است، ما مطمئن هستیم که این کالیبراسیون مجدد بر سطح خدماتی که ما به تاجران و شرکای فعلی و آینده خود ارائه می دهیم تأثیر نمی گذارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا