استارتاپ

Robco با ۱۴ میلیون دلار به رهبری Sequoia پیوند می زند تا رباتیک مدولار را به SMB های صنعتی بیاورد

به گزارش اپ خونه، پس از سال‌ها برون‌سپاری و تولید خارج از کشور به کشورهایی با نیروی کار ارزان‌تر و اکوسیستم‌های تولید بزرگ‌تر، ایالات متحده و اروپا در ماموریتی هستند که بخشی از این کار صنعتی را به سواحل خود بازگردانند. امروز، استارتاپی که معتقد است می‌تواند به این تغییر کمک کند، مقداری بودجه را اعلام کرده است.

Robco، یک استارت آپ مستقر در مونیخ که پلتفرمی برای طراحی ربات های مدولار کم هزینه برای مشاغل صنعتی کوچک و متوسط ایجاد کرده است، ۱۳ میلیون یورو (حدود ۱۳.۸ میلیون دلار) دریافت کرده است. دور – سری A – توسط Sequoia هدایت می شود و Kindred Capital، Promus Ventures و Torsten Reil، Christian Reber و Daniel Dines همگی سرمایه گذاری می کنند.

رومن هولزل، مدیرعامل Robco که شرکت را به همراه پل مارولد و کنستانتین درزل تأسیس کرد، گفت: “این برنامه سرمایه‌گذاری وجوه برای گسترش قابلیت‌های ماژول‌های موجود و ادامه افزودن مشتریان بیشتر به ماژولار است. مدل “رباتیک به عنوان یک سرویس”.

پیشنهاد فعلی Robco مبتنی بر سه جزء است که بر تراشکاری، حکاکی لیزری و پالت‌سازی تمرکز دارد، با مدل کسب‌وکار آن مبتنی بر سفارش مشتریان چیزی که نیاز دارند و به نوبه خود به عنوان خدمات به آنها تحویل داده می‌شود – روبات‌ها خریداری نمی‌شوند و در ترازنامه Robco بمانید با این ایده که می توان آنها را بازسازی کرد و در صورت نیاز برای مشتریان دیگر استفاده کرد.

طرح این است که ماژول‌های بیشتری را در فرزکاری و بازرسی کیفیت، و همچنین به گسترش بیشتر جغرافیایی، به عنوان مثال در بازار ایالات متحده، نگاه کنیم.

حتی با وجود صدها میلیون دلاری که در سال‌های اخیر به انواع شرکت‌های اتوماسیون صنعتی و روباتیک سرازیر شده است (و برخی از شکست‌های بسیار قابل توجهی که ناگزیر از آن ناشی شده‌اند)، رابکو معتقد است که جایگاهی در این زمینه پیدا کرده است.

با تمرکز بر وظایف دشوار و ایجاد راه حل های مقرون به صرفه برای رفع نیازهای تولیدکنندگان کوچکتر. به طور خلاصه، شرکت‌های کوچک و متوسط ممکن است گاهی نیاز به افزایش بهره‌وری داشته باشند، اما – یا به دلیل اقتصادی بودن نیاز، یا کمبود نیروی کار یا هر دو – نمی‌توانند افرادی را برای پر کردن این مشاغل به صورت دائمی استخدام کنند. او گفت که این حوزه ای است که کسانی که ماشین آلات بزرگتر برای مشتریان صنعتی بزرگتر می سازند هنوز به آن توجه نکرده اند.

هولتزل در مصاحبه‌ای گفت: «وقتی به بازار فکر می‌کنیم، فکر می‌کنیم دو دسته بر این بازار غالب شده‌اند. اولین مورد تولیدکنندگان قطعات و دیگری بازار پراکنده ای از یکپارچه سازان سیستم است که ربات های گران قیمت و صنعتگر را می سازند که در آن شما ۲۵۰ هزار دلار برای هر راه حل می پردازید. هنوز هیچ شرکتی از این شکاف عبور نکرده است تا فناوری عالی و لذت بخشی را ارائه کند که در چند روز یا چند ماه قابل استفاده باشد. ما ربات و نرم افزار نمی فروشیم. ما اساساً یک سرویس اتوماسیون را ارائه می دهیم و یک مشکل مشخص را حل می کنیم».

هولتزل رویکرد سنتی استخدام اپراتورهای ماشین‌آلات را به‌عنوان «وضعیت کلاسیک موجود» توصیف می‌کند – چیزی که او به‌طور مستقیم در کارخانه کوچک والدینش دید که الهام‌بخش تأسیس شرکت در سال ۲۰۲۰ بود – نه آن‌طور که ممکن است فکر می‌کردید. کووید-۱۹ و فشاری که بر کار حضوری وارد می‌کند، اگرچه این امر مطمئناً به رابکو جریانی قوی داد تا علاقه‌مندی ایجاد کند و در نهایت ایده‌های خود را به بازار بفروشد.

یکی از دلایل این بود که بسیاری از کارخانه‌ها مجبور بودند کارکنان خود را به جای مرخصی صرفاً اخراج کنند، و پس از آن که زمان بازگشت به اینترنت فرا رسید، نمی‌توانستند وظایف خود را تکمیل کنند و برخی از ماشین‌های تولیدی پرهزینه‌شان خالی بودند، و این قبلاً بود.

با در نظر گرفتن آخر هفته ها و عصرها که کارکنان آنجا کار نمی کردند. او به آماری اشاره می کند که می گوید حدود ۲ میلیون موقعیت شغلی خالی در اروپا وجود دارد که هزینه های نیروی کار به طور متوسط سالانه ۶.۶ درصد افزایش می یابد.

جالب است که ببینیم چگونه و آیا سوال “بیکار کردن افراد و منسوخ کردن آنها” – یکی از مشکلات بزرگ برای هر نوع بازی هوش مصنوعی یا روباتیک که آنچه را که یک انسان ممکن است برای امرار معاش انجام داده است تکرار کند – جالب خواهد بود. برای شرکتی مانند Robco به یک مشکل طولانی مدت تبدیل می شود.

در حال حاضر، به نظر می رسد نقطه اصلی این است که می تواند به سرعت شکافی را پر کند که در غیر این صورت نمی توان آن را پر کرد (به دلایلی که در اینجا فهرست می کنیم؛ یعنی به این دلیل که استخدام و آموزش نیروی کار برای پر کردن آن بسیار طولانی است. نیاز فوری، یا به دلیل زمان بندی یا طول قرارداد)، و این چیزی است که باید به آن پرداخته شود، به ویژه در زمانی که اقتصاد در رکود عمیق فرو می رود.

مقایسه هزینه با استفاده از ربات Robco بزرگ است: به گفته او، شرکت امروز معمولاً ۱۰۰۰ دلار در ماه هزینه می‌کند، با هزینه‌ها بر اساس مدت زمان تعامل (در صورت طولانی‌تر شدن قراردادها، هزینه‌ها کاهش می‌یابد)، و هزینه‌های کلی به ۴۰۰۰ دلار می‌رسد. / ماه بسته به پیچیدگی آنچه مشتری نیاز دارد. او گفت که استقرار معمولی از ۱۰ ماشین مدولار شروع می شود.

او خاطرنشان کرد که با رشد درآمد سه رقمی قوی، “اقتصاد واحد هیجان انگیز” و تا کنون چهار اختراع در مورد سخت افزار و تکنیک های آن از یک تیم موسس که از یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ منشعب شده و در نتیجه در هوش مصنوعی و هوش مصنوعی پایه گذاری شده اند، به شدت در حال پیشرفت است.

تخصص مهندسی – همه جزئیاتی که سرمایه‌گذارانی مانند سکویا را جذب می‌کرد که اخیراً در اروپا با یک دفتر جدید درخشان در لندن دو برابر شده‌اند، اما مانند سایرین در دنیای VC با فشار زیادی در مورد شرکت‌های سبد سهام موجود و وضعیت آنها مواجه هستند. مقابله با طوفان های مهمی که بخش فناوری را تحت تأثیر قرار داده است.

همه اینها سرمایه گذاری محتاطانه تر و شاید کمتر پرشورتر را به همراه دارد، که احتمالاً به معنای پیروی دقیق تر از تزهای مربوط به بازدهی و کمتر در مورد کشف ایده های جالب است.

«رویکرد Robco [در فضای تولید SMB] منحصر به فرد است زیرا کاری که آنها انجام می دهند کمی شبیه لگو است. لوسیانا لیکساندرو، که سرمایه‌گذاری سکویا را رهبری می‌کرد، گفت: آن‌ها رویکردی مدولار دارند. هر موردی که استفاده می کنید، به آنها بگویید به چه دستگاهی نیاز دارید و آنها قالب مناسب را ایجاد می کنند. زمان اجرا کوتاه است، یک یا دو روز. سپس آنها یک پلتفرم نرم افزاری ایجاد کرده اند که در آن ماژول ها را کنار هم قرار می دهید و یک دوقلو دیجیتال ایجاد می کند. سپس پیکربندی و کنترل آسان است – چیزی که قبلاً به تخصص فنی بیشتر یا مشاوران خارجی نیاز داشت».

او معتقد است که این شکاف بزرگی است که هنوز در بازار باید برطرف شود، بدون اینکه ۷۰ درصد وظایف تولیدکنندگان SMB قابلیت خودکار شدن را دارند. “این یک ربات جراحی نیست، بلکه چیزی است که می تواند کارهای تکراری را که در تولید اتفاق می افتد انجام دهد.”

در این راستا، به طور جالبی، بین آنچه شرکتی مانند Robco به دنبال اصلاح آن است و آنچه شرکتی مانند UiPath (سرمایه گذاری عظیم در گذشته لیکساندرو و تا حدی نحوه ایجاد نام خود در VC) با اتوماسیون فرآیند روباتیک روی آن تمرکز کرده است، ارتباط وجود دارد. ، در پایان اداری اداره یک تجارت.

او با اشاره به اینکه رابکو قبل از این فقط چند میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود، یکی از سیگنال‌های بزرگ دیگری را که سرمایه‌گذاران این روزها به‌ویژه به آن‌ها تکیه می‌کنند، اضافه کرد: «این شرکت تا اینجای کار خیلی کم پیش رفت، [و] آنها مشتریان واقعی داشته باشید، با تعداد زیادی ربات که قبلاً مستقر شده اند. ما داده ها و شواهد زیادی داریم که کار می کند. من به ۹۹ درصد [زمینه‌های] روباتیک بدبین هستم و می‌توانم ببینم که ساختن یک بازار در اطراف آن چقدر سخت است، اما ما «چرا اکنون» را اینجا می‌بینیم و به همین دلیل است که فکر می‌کنیم این بازار آغاز خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا