Threads ویژگی جستجو را به اکثر کشورهای انگلیسی و اسپانیایی زبان، از جمله ایالات متحده، گسترش می دهد
به گزارش اپ خونه، یک هفته پس از اینکه Instagram Threads اعلام کرد آزمایش یک ویژگی جستجو را در استرالیا و نیوزلند آغاز کرده است، طبق پستی که مارک زاکربرگ مدیر عامل متا در Threads منتشر کرد، این ویژگی اکنون در بیشتر کشورهای انگلیسی و اسپانیایی زبان گسترش یافته است.
این گسترش بر کشورهایی که افراد به زبان های انگلیسی و اسپانیایی پست می گذارند، از جمله آرژانتین، هند، مکزیک، بریتانیا و ایالات متحده تأثیر می گذارد.
اگرچه Threads یک ویژگی جستجوی ابتدایی را در زمان راه اندازی ارائه کرده بود، اما فقط کاربران Threads را نشان می داد و خبری از محتوای آن ها نبود.
این موضوع با راه اندازی جستجوی متن کامل تغییر کرد و به کاربران این امکان را داد که علاوه بر افراد دیگر به دنبال کلمات کلیدی و موضوعات مورد بحث در پلتفرم باشند.
این شرکت در بیانیهای در زمان آزمایشهای اولیه گفت: «ما فعالانه به بازخوردهای جامعه گوش میدهیم و روی ویژگیهای بیشتر برای بهبود تجربه جستجو کار میکنیم.»
گسترش سریع جستجوی Threads به بازارهای بیشتر بخشی از تلاش های گسترده تر اینستاگرام برای افزایش تعامل در برنامه خود است.
Threads به سریع ترین برنامه ای تبدیل شد که تا به امروز به ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده است ، به لطف اینکه چگونه در تجربه ورود کاربر جدید به برنامه مادر بزرگتر خود، اینستاگرام گره خورده است، و باعث می شود کاربران بتوانند فوراً دنبال کننده داشته باشند .
با این حال، در هفته های پس از ورود Threads در جولای، فعالیت کاربران کاهش یافت.
شرکت اطلاعاتی موبایل Sensor Tower در ماه آگوست گزارش داد که کاربران فعال روزانه Threads از زمان راه اندازی ۸۲ درصد کاهش یافته اند و اکنون فقط ۸ میلیون کاربر روزانه به این برنامه دسترسی دارند.
برای رفع این افت، Threads به سرعت ویژگیهای بیشتری را که کاربران درخواست کردهاند مانند جستجو، و همچنین یک برنامه وب کاملاً کاربردی ارائه کرده است .
اما دادههای شرکت اطلاعات دیجیتال Similarweb نشان میدهد که برنامه وب کاربردی تأثیر کمی از نظر استفاده بیشتر از پلتفرم داشت. این نشان داد که افزایش ترافیک ناشی از راه اندازی اپلیکیشن وب در سطح جهانی تنها ۳ درصد بوده است.
سایر ویژگیهای جدید Threads که مدت کوتاهی پس از راهاندازی آن اضافه شده است شامل فید زمانی ، مکانی برای مشاهده علاقهمندیهای شما، برگه ارسال مجدد و سایر تغییرات جزئی است.
اما به نظر می رسد که کاربران هنوز برای رفتن از توییتر/X به چیزهای بیشتری مثل، لیست ها، نشانک ها و مهمتر از همه، روندها نیاز دارند.
بدون ترکیبی از جستجو و روند – ویژگی هایی که توییتر را به یک مرکز گفتگوی جهانی تبدیل کرد – Threads کمتر متقاعد کننده است.
جدول زمانی X فقط یک فید از بهروزرسانیها نیست، بلکه راهی برای دیدن موضوعاتی است که در سرتاسر پلتفرم جوانه میزنند و این که چه اخباری منتشر میشود.
امروزه Threads برای پیمایش به اندازه کافی دلپذیر است به خصوص با ویژگی عکس پانورامای آن، اما حس یک شبکه خبری بلادرنگ را ندارد.
با این حال، Threads ممکن است با گسترش ویژگی جستوجو و در کنار آخرین رفتار نامنظم مالک X، ایلان ماسک، که می خواهد از لیگ ضد افترا (ADL) شکایت کند، سازمانی که برای مبارزه با یهودستیزی، افراطگرایی و تعصب کار میکند، شانس بیشتری پیدا کند.
ماسک معتقد است که این ADL مقصر کاهش درآمد تبلیغات X است. به گفته ADL و دیگران ، تغییرات تحت رهبری ماسک منجر به افزایش محتوای یهودی ستیز و سخنان نفرت پراکنی در این پلتفرم شده است .
در مورد Threads، زاکربرگ پیشنهاد کرد که گسترش ویژگی جستجو ادامه خواهد داشت، زیرا وی خاطرنشان کرد که پس از بازارهای انگلیسی و اسپانیایی زبان، “موارد بیشتری در راه است.”
Threads تنها رقیب توییتر نیست که در حال حاضر روی جستجو کار می کند. Mastodon همچنین ویژگی های جستجوی پیشرفته تری را اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از تعدادی اپراتور جستجو، پست ها را در نمونه برتر خود، mastodon.social فیلتر کنند.