Threads شروع به آزمایش هشتگ ها می کند
به گزارش اپ خونه، برنامه Threads اینستاگرام به روشهای مختلف توییتر/X را تعقیب کرده است و اکنون یک ویژگی دیگر را اضافه میکند که برای سالها هسته اصلی تجربه توییتر بوده است: هشتگها.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اعلام کرد که Threads آزمایش ویژگی تگ کردن موضوعات در Threads را برای دستهبندی پستها بر اساس علاقه یا موضوع آغاز می کند.
اگرچه کاربران با استفاده از نماد “#” ویژگی تگ ها را استفاده می کنند، اما در واقع وقتی تگ ها نشان داده می شوند، نماد “#” نمایش داده نمی شود. در عوض، تگ ها به صورت پیوندهای آبی قابل کلیک ظاهر می شوند.
این شرکت میگوید: این آزمایش ابتدا در استرالیا آغاز میشود و تیم Threads بر اساس بازخورد کاربران، تجربه را تکرار میکند.
زاکربرگ در بیانیه خود نوشت که کشورهای بیشتری می توانند به زودی تگ ها را آزمایش کنند.
برای استفاده از تگ های جدید، روی دکمه # جدید در برنامه Threads ضربه بزنید یا نماد را با استفاده از صفحهکلید خود و به دنبال آن متن تایپ کنید.
همانطور که شروع به تایپ می کنید، تگ های مختلفی ظاهر می شوند تا به شما کمک کنند تگ خود را تکمیل کنید یا می توانید یک تگ جدید از ابتدا ایجاد کنید.
بعد از اینکه تگ را انتخاب کردید و پست خود را منتشر کردید، هرکسی میتواند روی تگ کلیک کند تا سایر پستهای مرتبط در همان موضوع را ببیند. به عبارت دیگر، آنها دقیقاً مانند هشتگ های توییتر کار می کنند، اما کمی زیباتر هستند زیرا نماد را به عنوان پیشوند حذف می کنند.
همچنین برخلاف توییتر، Threads تنها به یک تگ در یک پست اجازه می دهد – تصمیمی که شرکت احتمالاً برای کاهش هرزنامه گرفته است.
اغلب، ارسالکنندگان هرزنامه یک پست را با تگ های محبوب و پرطرفدار پر میکنند تا پستهای خود را در جستجو پیدا کنند. فراتر از عامل هرزنامه، افزودن چندین تگ به یک پست به یک کار تا حدودی سخت تبدیل شده است، زیرا به نظر می رسد رفتاری توجه طلبانه است.
با این حال، این محدودیت گاهی اوقات میتواند مانعی برای کاربران باشد، زیرا کاربران میخواهند پستهایی درباره رویدادهایی بیابند که یک هشتگ تعریفشده ندارند یا از هشتگهای متعدد برای بحث در مورد موضوع استفاده میشود .
یا ممکن است بخواهند هشتگ هایی را ترکیب کنند تا موضوعات مورد بحث را محدود کنند. در تکرار فعلی تگ های Threads، آنها باید فقط یک تگ را انتخاب کنند.
این ویژگی قبلاً در حال توسعه مشاهده شده بود، اما بحث های زیادی در مورد اینکه آیا هشتگ ها در آینده شبکه های اجتماعی جایگاهی دارند یا خیر، وجود داشته است زیرا برخی آنها را به عنوان یادگاری از زمان های گذشته می دانند.
ایده هشتگ توسط کریس مسینا کهنه کار فناوری در سال ۲۰۰۷ در توییتی به عنوان راهی برای گروه بندی موضوعات، گرایش ها و رویدادها پیشنهاد شد. توییتر در نهایت این ویژگی را در محصول مورد استفاده قرار داد و سپس سایر پلتفرمهای اجتماعی نیز همین کار را کردند.
اما با Threads، متا این توانایی را دارد که قراردادهای اجتماعی موجود را بازنگری کند و آزمایش کند که چگونه ممکن است برای برآورده کردن نیازهای کاربران وب مدرن نیاز به تکامل داشته باشند.