استارتاپ

Zylo، یک پلت فرم مدیریت SaaS، مبلغ ۳۱.۵ میلیون دلار جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، اشتراک‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) به یکی از لوازم شرکت‌های مدرن تبدیل شده‌اند. طبق گفته BetterCloud، سازمان هایی با بیش از ۱۰۰۰ کارمند به طور متوسط ​​از بیش از ۱۵۰ برنامه SaaS استفاده می کنند.

برنامه‌های کاملاً مدیریت‌شده اغلب بار سبک‌تری برای تیم‌های IT دارند زیرا کاملاً مبتنی بر ابر هستند. اما به طور فزاینده‌ای، سازمان‌ها برای کاهش بودجه SaaS خود تحت فشار قرار می‌گیرند، زیرا تورم و عوامل استرس‌زای اقتصادی مرتبط بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر از Workato، ۵۷٪ از تیم های IT دستورالعمل هایی را از C-Suite دریافت کرده اند تا هزینه کلی SaaS خود را کاهش دهند. یک گزارش جداگانه از Vertice، یک پلت فرم مدیریت خرید و هزینه SaaS، نشان داد که قیمت SaaS چهار برابر سریعتر از تورم بازار رشد می کند.

اینکه مشتریان ۵۳ درصد بیشتر از پنج سال پیش برای صدور مجوز هزینه می کنند. و ۱ دلار از هر ۸ دلاری که سازمان ها خرج می کنند اکنون به SaaS اختصاص داده می شود. (البته این اعداد را با کمی نمک در نظر بگیرید؛ Vertice محصولی برای فروش دارد.)

با توجه به تمایل گسترده شرکت‌ها در حال حاضر برای کاهش هزینه‌ها تقریباً در هر جایی، به‌ویژه در هزینه‌های نرم‌افزاری، شاید جای تعجب نباشد که شرکت‌های مخاطره‌آمیز توسط استارت‌آپ‌هایی مانند Zylo که پلتفرم آن‌ها هزینه‌های SaaS را برای مشتریان عمدتاً شرکتی می‌یابد و مدیریت می‌کند، جذب شده‌اند.

Zylo امروز اعلام کرد که ۳۱.۵ میلیون دلار از بودجه سری C به رهبری تیم سرمایه گذاری Baird Capital با مشارکت Spring Lake Equity Partners، Bessemer Venture Partners، Menlo Ventures، High Alpha و Coupa جمع آوری کرده است.

در مصاحبه ای با TechCrunch از طریق ایمیل، مدیر عامل اریک کریستوفر گفت که بخش عمده ای از سرمایه جدید صرف توسعه محصول و استخدام خواهد شد. Zylo اخیراً رکورد رشد قبلی خود را نزدیک به ۳۰ درصد شکست، و کسب و کار جدید را سال به سال دو برابر کرد و مشتریانی مانند Adobe، Atlassian، Coupa، DoorDash، Intuit، Slack، Salesforce و Yahoo را اضافه کرد.

کریستوفر گفت: «سرمایه‌گذاران ما به دلیل هزینه‌های سریع شرکت‌ها برای اشتراک‌های SaaS، تمدید پرهزینه و عدم دیده شدن در سرتاسر شرکت، فرصت قابل توجهی را که پیش روی ما قرار دارد، تشخیص می‌دهند. با توجه به چالش‌های اقتصادی در آستانه سال ۲۰۲۳، زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری از این شرایط است.»

Zylo در High Alpha فوق الذکر، یک استودیوی سرمایه گذاری مستقر در ایندیاناپولیس که بر روی ایده گرفتن شرکت های ابری سازمانی متمرکز است، انکوبه شد و در سال ۲۰۱۶ توسط کریستوفر، کوری ویلر و بن پیپنگر تأسیس شد. کریستوفر قبلاً SVP فروش در پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی Sprout Social بود، در حالی که ویلر مدیر تدارکات در Salesforce و Pippenger مدیر ارشد مدیریت محصول در Salesforce بود.

به سرعت به امروز، Zylo پلتفرمی را ارائه می‌کند که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل هزینه و استفاده SaaS در زمان واقعی استفاده می‌کند. این سیستم یک سیستم رکورد برای SaaS در یک سازمان ایجاد می کند و نشان می دهد که چگونه پورتفولیو، مجوزها و قیمت گذاری یک شرکت در برابر معیارهای صنعت قرار می گیرد.

Zylo

مطمئنا Zylo تنها شرکتی نیست که این کار را انجام می دهد. به غیر از Vertice، استارت آپ هایی مانند Beamy، Pleo، Unito و Spendflo نرم افزاری را برای ردیابی هزینه های SaaS ارائه می دهند. (تحقیق بازار تأیید شده پیش بینی می کند که ارزش بازار مدیریت SaaS تا سال ۲۰۲۸ به ۷۱۶.۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید.)

کریستوفر منکر این نیست که بین فروشندگان مدیریت SaaS همپوشانی وجود دارد، اما او استدلال می کند که سهولت استفاده و جامعیت Zylo آن را از جمعیت متمایز می کند.

او افزود: “Zylo به CIOها و CFOها کمک می کند تا استراتژی را در مورد مهمترین و پراکنده ترین دسته هزینه ها مدیریت کنند: نرم افزار اشتراک.” Zylo به رهبران فناوری اطلاعات و امور مالی کمک می‌کند تا در هرج و مرج نرم‌افزارهای ناشناخته و مدیریت نشده با اکتشافات جامع و مداوم و به دنبال آن مهم‌ترین فرآیند تجاری مرتبط با SaaS را عملیاتی کنند: مدیریت تجدید.

«ما با کاهش OPEX فعلی و آینده، اجتناب از هزینه و صرفه جویی را انجام می دهیم و در عین حال تجربه کارمندان را با برنامه های SaaS که به آنها وابسته هستند، بهبود می دهیم.»

کریستوفر آمار دقیق درآمد را اعلام نکرد. اما او گفت که Zylo – که دارای یک تیم تمام وقت متشکل از ۱۲۵ نفر است که اکثریت آنها در ایندیاناپولیس مستقر هستند – اکنون بیش از ۳۰ میلیون مجوز SaaS و ۳۰ میلیارد دلار هزینه SaaS تحت مدیریت دارد.

کریستوفر گفت: برنامه پیش رو سرمایه گذاری در درجه اول بر روی استعدادیابی و جذب مشتری است. او انتظار دارد که اقتصاد رکود یک باد آخر باشد زیرا شرکت ها پس از اولویت دادن به ابزارهای دیجیتال جدید برای ادامه فعالیت کسب و کار خود در زمانی که بسیاری از نقاط جهان تعطیل شده بود، با تمدیدات پرهزینه مواجه می شوند.

کریستوفر گفت: «با بودجه‌های نرم‌افزاری که در بسیاری از دپارتمان‌ها توزیع شده است، غیرعادی نیست که بیش از یک بخش از شرکت برای نرم‌افزاری مشابه با دیگری با تخفیف‌های محدود پرداخت می‌کند – یا اصلاً تخفیف ندارند.»

به همین دلیل است که مجوز SaaS برای بهینه سازی آماده است. شرکت‌ها به جای کاهش سرمایه انسانی، ابتدا باید به مخارج SaaS خود که اغلب زائد است، نگاهی جدی بیندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا