خودرو

استراتژی تسلا برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی چیست؟ به کاهش قیمت ها ادامه می دهد

به گزارش اپ خونه، تسلا ممکن است در مقایسه با شرکت‌های قدیمی مانند جنرال موتورز و فورد نسبتاً تازه وارد باشد، اما یک تاکتیک قدیمی را در این صنعت اتخاذ کرده است: جنگ قیمت.

این خودروساز از پاییز گذشته بارها قیمت برچسب خودروهای خود را در ایالات متحده و چین کاهش داده است.

و هر گونه گمانه زنی مبنی بر توقف کاهش در سال ۲۰۲۳ در ژانویه به پایان رسید، زمانی که تسلا به شدت قیمت ها را تا ۲۰ درصد کاهش داد .

در حال حاضر، این شرکت دوباره قیمت ها را کاهش می دهد. بر اساس وب سایت تسلا، قیمت خودروهای مدل S و مدل X رده بالاتر و قدیمی خود را ۵۰۰۰ دلار کاهش داد.

مدل پایه S، یک نوع دو موتوره چهار چرخ متحرک، اکنون ۸۴۹۹۰ دلار قیمت دارد . مدل X 94990 دلار است.

مدل ۳ سدان و مدل Y نیز به ترتیب ۱۰۰۰ دلار و ۲۰۰۰ دلار کمتر هستند.

تسلا قیمت ها را در ایالات متحده کاهش داده است زیرا شرایط برای واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال تشدید شده است.

تسلا گفته است که بر اساس دستورالعمل جدید IRS، اعتبار ۷۵۰۰ دلاری برای مدل ۳ دیفرانسیل عقب در ۱۸ آوریل به ۳۷۵۰ دلار کاهش می یابد .

در حالی که کاهش قیمت ها ممکن است باعث افزایش فروش شود، اما هزینه دارد.

تسلا از یکی از حاشیه های بالاتر خودرویی در این بخش برخوردار بوده است. فروش خودروهای خود به قیمت های پایین تر می تواند حاشیه سود را از بین ببرد، مگر اینکه بتواند هزینه ها را در جای دیگری کاهش دهد و کاهش قیمت نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.

روند کاهش قیمت در اکتبر آغاز شد، زمانی که تسلا کاهش قیمت را تا ۹ درصد در مدل ۳ و مدل Y در چین اعلام کرد. در حال حاضر، قیمت مدل پایه Y در سال جاری ۲۰ درصد کمتر از پایان سال ۲۰۲۲ است. .

کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد زیرا تسلا تلاش می کند تا فعالیت های خود را افزایش دهد و ۱.۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ تولید کند.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در طول جلسه سه ماهه چهارم و درآمد کل سال شرکت در ژانویه گفت که این شرکت “پتانسیل تولید ۲ میلیون خودرو در سال جاری را دارد.”

تسلا اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۴۲۲۸۷۵ دستگاه خودروی الکتریکی تحویل داده است که تنها از برآوردهای وال استریت در حدود ۴۲۰۰۰۰ دستگاه پیشی گرفته است.

این شرکت در مدت مشابه ۴۴۰۸۰۸ دستگاه خودرو تولید کرده است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، تسلا ۴۰۵۲۷۸ دستگاه و ۴۳۹۷۰۱ دستگاه تولید کرد.

تحویل‌های سه ماهه چهارم نیز نتایج بی‌سابقه‌ای داشتند، اما انتظارات وال استریت را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا