اخبار اینترنت

گوگل علیه جریمه هند به دلیل شیوه‌های تجاری «ناعادلانه» در اندروید استیناف می‌کند

به گزارش اپ خونه، گوگل روز جمعه اعلام کرد که علیه حکم سازمان ضد انحصار هند علیه این شرکت به دلیل اقدامات ضدرقابتی در مورد دستگاه های تلفن همراه اندروید در بازار کلیدی خارج از کشور درخواست تجدید نظر کرده است.

این شرکت به دادگاه تجدید نظر قانون شرکت ملی (NCLAT)، دادگاه استیناف کشور مراجعه کرده است تا علیه حکم ماه اکتبر کمیسیون رقابت هند، که در آن سازمان دیده بان گوگل را ۱۶۲ میلیون دلار جریمه کرده بود، تجدید نظر کند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «ما تصمیم گرفتیم به تصمیم CCI در مورد اندروید اعتراض کنیم، زیرا معتقدیم این یک شکست بزرگ برای کاربران هندی و مشاغل ما است که به ویژگی‌های امنیتی اندروید اعتماد دارند و احتمالاً هزینه دستگاه‌های تلفن همراه را افزایش می‌دهد.»

“ما مشتاقانه منتظر هستیم تا پرونده خود را در NCLAT مطرح کنیم و به کاربران و شرکای خود متعهد هستیم.”

در ماه اکتبر، CCI که سه سال و نیم پیش تحقیق در مورد گوگل را آغاز کرد، گفت که متوجه شده است که گوگل از سازندگان دستگاه‌ها می‌خواهد کل مجموعه Google Mobile را از قبل نصب کنند و قرار دادن برجسته این برنامه‌ها را اجباری می‌کند. و بنابراین در تضاد با مفاد بخش ۴(۲)(a)(i) قانون بود.

چند روز بعد، CCI گوگل را با جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری دیگر به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب فروشگاه Google Play خود محکوم کرد و به این شرکت دستور داد که به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد از خدمات پردازش پرداخت شخص ثالث برای خریدهای درون برنامه ای یا برای خرید برنامه ها استفاده کنند.

هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای گوگل است که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در بازار جنوب آسیا جمع آوری کرده است.

این شرکت که در دهه گذشته میلیاردها دلار در تجارت خود در هند سرمایه گذاری کرده است، متعهد شده است که طی دو سال آینده ۱۰ میلیارد دلار دیگر در این کشور سرمایه گذاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا