اخبار اینترنت

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح شده ای را برای ممنوعیت تیک تاک یا فروش اجباری تصویب کرد

به گزارش اپ خونه، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ByteDance ، مالک TikTok را ملزم می‌کند تا اپلیکیشن محبوب رسانه‌های اجتماعی را بفروشد یا آن را در ایالات متحده ممنوع کند.

تلاش‌ها برای ممنوعیت TikTok به دولت ترامپ بازمی‌گردد، اما این موضوع در ماه‌های اخیر مجددا احیا شده است. مجلس نمایندگان قبلاً در ماه مارس لایحه مشابهی را تصویب کرد – لایحه ای که سنا علاقه چندانی به پذیرش آن نشان نداد.

این نسخه جدید پنجره ByteDance را برای فروش TikTok به ۹ ماه (در مقایسه با شش ماه در صورت‌حساب قبلی) افزایش می‌دهد و همچنین به رئیس‌جمهور امکان اعطای یک تمدید ۹۰ روزه اضافی را می‌دهد.

به نظر می رسد این تغییر برخی از شکاکان سنا را راضی کرده است. ماریا کانتول، رئیس بازرگانی سنا (دی-واشنگتن) به خبرنگاران گفت که او تمدید را پیشنهاد کرده است، زیرا “اطمینان می دهد که واگذاری به احتمال زیاد اتفاق می افتد.”

لایحه جدید با ۳۶۰ رأی موافق در مقابل ۵۸ رأی موافق با اکثریت جمهوری خواهان و دموکرات ها به تصویب رسید.

این بخشی از یک بسته بزرگتر است که شامل کمک های خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می شود و احتمالاً به عنوان راهی برای مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان برای جلب حمایت محافظه کاران بیشتر گنجانده شده است.

سنا ممکن است این بسته را در هفته آینده تصویب کند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که از این لایحه حمایت می کند و آن را امضا خواهد کرد . اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می رود TikTok این لایحه را در دادگاه به چالش بکشد.

دولت بایدن قانونگذاران را در مورد آنچه که تهدیدات امنیت ملی ناشی از این برنامه می‌گوید، توضیح داده است – هم به عنوان منبع داده‌های مربوط به کاربران آمریکایی برای دولت چین و هم به عنوان کانالی برای همان دولت برای انجام تبلیغات به آمریکایی‌ها.

از سوی دیگر، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این اپلیکیشن را به عنوان “بالون جاسوسی در تلفن های آمریکایی ها” توصیف کرد که برای “ردیابی و بهره برداری از اطلاعات شخصی آمریکا” استفاده می شود.

وقتی مشخص شد که لایحه TikTok اوایل این هفته دوباره روی میز قرار گرفته است، این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن استدلال می‌کرد که مجلس از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه استفاده می‌کند تا یک بار دیگر لایحه ممنوعیتی را که آزادی بیان را زیر پا می‌گذارد مسدود کند.

حقوق ۱۷۰ میلیون آمریکایی، ۷ میلیون کسب و کار را ویران کرده و یک پلت فرم را می بندد.

گروه های آزادی مدنی مانند بنیاد مرز الکترونیک و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا با تلاش های قبلی برای ممنوعیت این برنامه مخالفت کرده اند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا