استارتاپ

Cowboy سازنده دوچرخه الکترونیکی بودجه جدیدی را جمع آوری کرده و AdaptivePower را راه اندازی می کند

به گزارش اپ خونه، استارت آپ مستقر در بروکسل Cowboy اخیراً به دلیل نرخ سوزاندن نقدینگی خود در اخبار بوده است .

اما این شرکت می خواهد با برخی اخبار مربوط به محصولات و کسب و کار، روایت خود را دوباره کنترل کند. Cowboy در حال راه اندازی یک ویژگی جدید به نام “AdaptivePower” است که به طور خودکار قدرت موتور را بسته به شیب فعلی و شرایط آب و هوایی تنظیم می کند.

دوچرخه های برقی Cowboy بسیار ساده هستند – هیچ دنده ای وجود ندارد و دکمه + و – برای تنظیم قدرت موتور وجود ندارد. این شرکت فکر می‌کند دوچرخه‌سواری باید به آسانی پریدن روی زین و گذاشتن پا روی رکاب باشد.

اما این رویکرد حداقلی دارای اشکالاتی است. در حالی که حالت برق پیش فرض در اکثر شهرها خوب کار می کند، در شهرهای تپه ای مانند سانفرانسیسکو کافی نیست.

این شرکت به جای عرضه یک دوچرخه جدید با چرخ دنده یا دکمه، از حسگرهای موجود در مجموعه Cowboy مانند ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده می کند.

در حالی که این حسگرها در ابتدا برای تشخیص تصادف و سرقت گنجانده شده بودند، می توان از آنها برای هوشمندتر کردن دوچرخه استفاده کرد.

بر اساس گشتاور فعلی، سرعت و سایر عوامل، Cowboy به طور خودکار قدرت تحویل موتور الکتریکی را افزایش می دهد یا آن را کاهش می دهد.

این ویژگی در جدیدترین مدل‌های Cowboy که چند سال پیش عرضه شدند – C4 و نسخه گام‌به‌گام آن C4ST – ارائه خواهد شد.

این یک به روز رسانی نرم افزاری خواهد بود. پس از نصب به‌روزرسانی، می‌توانید بین گزینه‌های «تطبیقی» و «eco» در برنامه تلفن همراه برای تنظیمات قدرت موتور یکی را انتخاب کنید.

در اخبار دیگر محصول، این شرکت همچنین تعدادی رنگ جدید را برای C4ST منتشر می کند که در تصویر پایین این مقاله مشاهده می کنید.

در ژانویه ۲۰۲۲، Cowboy یک دور بودجه ۸۰ میلیون دلاری را اعلام کرد . کمی بیش از یک سال بعد، شرکت در حال جمع آوری پول بیشتری است. اما رقم دلاری این دور جدید تامین مالی را فاش نمی کند.

البته همه چیز برای استارت آپ های فناوری به شدت تغییر کرده است. شرکت‌های VC به سرعت سرمایه خود را به کار نمی‌برند و بنیان‌گذاران استارت‌آپ گاهی اوقات برای افزایش بودجه بعدی خود با مشکل مواجه می‌شوند.

برای یک شرکت سخت افزاری مانند Cowboy، مسائل زنجیره تامین و تورم نیز تا حدی بر حاشیه شرکت تاثیر داشت.

چند هفته پیش، تانگوی گورتی، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Cowboy، در یک پست تند لینکدین گفت که این شرکت “در حال بستن یک دور ۱۵ میلیون یورویی” است (که با نرخ ارز امروز ۱۵.۸ میلیون دلار است).

Cowboy در نهایت کمی کمتر از آن جمع آوری کرده است، اما بخش سرمایه گذاری جمعی سهام این دور را جمع می کند.

او همچنین در پست خود در لینکدین اضافه کرد که این دور مالی اخیر یک دور کاهشی است. ارزش کل شرکت نسبت به دور قبلی تامین مالی ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به عبارت دیگر، این یک جاده طولانی و بادخیز برای Cowboy است و چند ماه گذشته دشوارتر از حد انتظار بوده است.

اما سرمایه گذاران فعلی استارت آپ ترجیح دادند پول بیشتری را در شرکت سرمایه گذاری کنند، که باید باند فرودگاه شرکت را درست قبل از فصل اوج فروش Cowboy (بین مارس و اکتبر) بهبود بخشد.

پس از چند چالش لجستیکی یک یا دو سال پیش، حاشیه های Cowboy نیز به جایی که باید باشد بازگشته است.

با AdaptivePower ،استارت اپ Cowboy اکنون می تواند به سایر وسایل نقلیه بالقوه نیز فکر کند. به عنوان مثال، این ویژگی به ویژه با دوچرخه های باری کار می کند. اما در حال حاضر چیزی برای اعلام در این زمینه وجود ندارد.

آدرین روز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در بیانیه ای گفت: ۲۰۲۲ بهترین سال ما با ۴۱ میلیون یورو درآمد و فروش ۲.۷ برابر در سال بوده است.

Cowboy از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۵۰۰۰۰ دوچرخه فروخته است و سال ۲۰۲۲ اصلاً بد نبود زیرا این شرکت گفت که توانسته است ۲۰۰۰۰ دوچرخه در یک سال بفروشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا